Junior Medewerker Salarisadministratie
- Gelderland
- Gemeente Oldebroek
- 49 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
16
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
17 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende opdracht bij de gemeente Oldebroek. De gemeente Oldebroek is volop in beweging en werkt aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving met kernwaarden zoals Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. OPDRACHT Het team salarisadministratie maakt onderdeel uit van P&O en werkt samen met Financiën, Communicatie, Juridische Zaken en Belastingen binnen het Team Bedrijfsvoering. Het team richt zich vooral op interne dienstverlening en houdt zich bezig met beleidsvorming, advisering en ondersteuning op het gebied van bedrijfsvoering. Per 1 januari 2023 werkt de gemeente Oldebroek samen met de H2O-gemeenten (Heerde, Hattem en Oldebroek) met hetzelfde personeels- en salarissysteem (Youforce/Beaufort/Gemal van Visma/Raet). De salarisadministratie wordt vanaf dat moment uitbesteed, maar er blijven interne werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. Hiervoor zoekt de opdrachtgever een junior medewerker salarisadministratie die begeleid wordt door een senior medewerker salarisadministratie. JE TAKEN - Controle op de verwerkte mutaties en afstemming met het externe salarisbureau. - Boekingen aan cluster Financiën voor afdrachten aan de Belastingdienst, ABP, Loyalis, Personeelsvereniging en netto betalingen. - Verstrekken en borgen van gegevens voor interne en accountantscontroles. - Actief verstrekken van informatie aan P&O-collega’s, medewerkers en leidinggevenden. - Verstrekken van gegevens over gedetacheerden voor facturering. - Verzorgen van de loonjournaalpost. - Input voor de maandelijkse salarisproductie. - Maandelijkse rapportages (P-begroting/Realisatie, sociaal jaarverslag). - Invullen van werkgeversverklaringen voor hypotheek en officiële instanties. - Verzorgen van managementinformatie (zoals sociaal jaarverslagen). - Uitvoering geven aan de Werkkostenregeling (WKR). - Formatie/Bezetting inclusief nieuwe functie-indelingen HR21. - Bijdragen aan Financiën voor het opschonen van kruisposten. - Deelname aan werk- en projectgroepen. - Initiëren en doorvoeren van procesverbeteringen. - Archivering. GEZOCHT PROFIEL De junior medewerker salarisadministratie dient te beschikken over de vereiste vakkennis en moet ingeschreven staan in het onafhankelijke NIRPA-register, minimaal als aspirant NIRPA-Register Salarisadministrateur (RSa). De opleiding Praktijkdiploma Loonadministratie (PDL) moet gevolgd worden en binnen een half jaar afgerond zijn. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde. - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting finance. - Aantoonbare afgeronde opleiding praktijkdiploma loonadministratie (PDL). - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker salarisadministratie binnen een gemeente. - De junior medewerker salarisadministratie zal samenwerken en begeleiding krijgen van een senior medewerker salarisadministratie van hetzelfde bureau. SELECTIECRITERIA - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker salarisadministratie binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar (40 punten). - Aantoonbare werkervaring met VISMA RAET (20 punten). - Aantoonbaar in het bezit van NIRPA-Rsa certificering (20 punten). - Aantoonbare werkervaring met Youforce en Beaufort (15 punten). - Aantoonbare afgeronde cursus salarisadministrateur lagere overheid (5 punten). Competenties: - Resultaatgericht - Initiatief - Cijfermatig - Accuraat - Analytisch - Stressbestendig BEWERKING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. Kandidaten die niet voldoen, worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring en ervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek toetst de opdrachtgever of de kandidaten voldoen aan het profiel, met nadruk op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten moeten op elke competentie minimaal een voldoende scoren. Indien geen van de kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, wordt stap drie herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1 CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja/nee PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 juni 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen. De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 12 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 13 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 17 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.