Interim Teamleider Ruimtelijke Ontwikkeling
- Nederland
 - Gemeente Barneveld
 - 3 dagen geleden
 
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 december 2025
Einddatum
1 juli 2026
Reageren voor
13 november 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een ervaren interim teammanager ruimtelijke ontwikkeling die leiding kan geven aan een team van 23 professionals binnen het fysieke domein. Deze zzp opdracht speelt zich af in een gemeente die voor grote ruimtelijke uitdagingen staat, waaronder de bouw van 5.400 nieuwe woningen tot 2030. Als teammanager ben jij de coachende en mensgerichte leider die het team inspireert, ontwikkelt en richting geeft. Tevens ben je een strategische sparringpartner voor het hogere management en draag je bij aan visie- en organisatieontwikkeling. JE TAKEN - Leiding geven aan een team van projectleiders, planeconomen en grondzakenexperts. - Strategische bijdragen leveren aan de ruimtelijke ontwikkeling. - Bestuurlijke ambities vertalen naar concrete en haalbare doelen. - Samenwerking binnen het team en met andere teams bevorderen. - Capaciteitsinzet en prioritering van activiteiten via portfoliomanagement aansturen. - Ontwikkelen van een uniforme werkwijze voor projectmatig werken binnen de organisatie. - Stimuleren van persoonlijke groei en teamontwikkeling. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie ontstaat, en werkt onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever. - Je hebt aantoonbare ervaring als teamleider, programma- of projectmanager binnen het ruimtelijk ordeningsdomein bij een overheidsorganisatie. - Minimaal 3 jaar ervaring in projectmatig werken en minimaal 5 jaar ervaring als projectleider of adviseur binnen het gemeentelijk fysieke domein. - Ervaring met doorontwikkeling van organisaties en teams binnen een gemeentelijke context. - Afgeronde wo-bachelor opleiding of hoger. - Je bent een coachende leider met oog voor samenwerking, resultaat en mensontwikkeling. - Je beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. - Je bent resultaatgericht, besluitvaardig, analytisch en organisatorisch sterk. WERKWIJZE EN SELECTIE - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag met mogelijkheid tot hybride werken. - De opdrachtgever werkt met een selectieprocedure waarbij eerst wordt beoordeeld of je voldoet aan de minimumeisen. - Daarna vindt een vergelijking plaats op basis van opleiding, ervaring en uurtarief (maximaal 120 euro exclusief btw). - De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin competenties worden getoetst. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het gevraagde profiel. OVERIGE INFORMATIE - Je cv mag maximaal 5 pagina's zijn, opgesteld in het Nederlands en voorzien van minimaal 2 referenties. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, dien je geregistreerd te zijn conform WAADI. - Vragen over de opdracht kunnen tot een bepaalde datum worden ingediend, waarna antwoorden worden gepubliceerd. - Reageren kan tot de aangegeven reactietermijn via de link onderaan deze pagina. Lijkt deze freelance opdracht je interessant en voldoe je aan de genoemde eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina en draag bij aan de ruimtelijke toekomst van deze groeiende gemeente.