Freelance opdrachten
Premium opdracht

Interim manager Water en Groen

  • Stadskantoor 's-Hertogenbosch
  • Gemeente Den Bosch
  • 2 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

125

Uren per week ?

30

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

15 juli 2025

Einddatum

15 maart 2026

Reageren voor

23 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

Interim Manager/Bureauhoofd Water en Groen voor de Afdeling Projectmanagement en Voorbereiding OPDRACHTOMSCHRIJVING Voor de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding, onderdeel van de sector Stadsbeheer, zoekt de opdrachtgever een interim Bureauhoofd Water en Groen. De afdeling combineert unieke kennis van de stad en techniek en richt zich op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte, zowel onder- als bovengronds. Als interim Bureauhoofd Water en Groen geef je leiding aan een team van circa 25 adviseurs en vakspecialisten op het gebied van civiele constructies, wegen, waterbeheer, riolering, groenvoorziening en bomen. Dit betrokken team heeft hart voor de openbare ruimte van de stad. De afdeling werkt als opdrachtnemer voor verschillende afdelingen binnen de sector Stadsbeheer en Stadsontwikkeling. Je bent verantwoordelijk voor de tactische en operationele aansturing van het bureau en draagt bij aan een leefbare, klimaatbestendige en toekomstgerichte gemeente. Je stimuleert samenwerking, innovatie en persoonlijke ontwikkeling binnen het team en vertegenwoordigt het bureau zowel intern als extern waar nodig. Als interim Bureauhoofd maak je deel uit van het afdelingsmanagement team, samen met twee andere Bureauhoofden en het Afdelingshoofd. WAT GA JE DOEN? - Je geeft mede vorm aan de inrichting van het bureau en de afdeling. - Je vertaalt de organisatiekoers rondom wendbaarheid en warme zakelijkheid naar de dagelijkse praktijk. - Je zorgt voor de verbinding met organisatieonderdelen waar je team mee samenwerkt. - Je treedt op als sparringpartner en stuurt mee vanuit jouw overkoepelende blik en visie op het team. - Je stimuleert samenwerking en procesoptimalisatie. - Je bevordert de professionele en persoonlijke ontwikkeling van medewerkers en benut hun talenten. - Je stimuleert innovatie binnen de vakgebieden water(bouw) en groen. - Je draagt bij aan het versterken van de adviesrol van het bureau binnen de organisatie vanuit de rol van opdrachtnemer. - Je bent lid van het MT van de afdeling Projectmanagement en Voorbereiding. - Je werkt actief aan het thema assetmanagement samen met je team. - Je plant samen met je team de capaciteitsinzet en formuleert heldere doelen en randvoorwaarden. INTERVIEWPLANNING De gesprekken vinden plaats op donderdag 3 juli 2025. TOELICHTING OP ROOSTER 28 tot 32 uur per week. DIENSTENCATEGORIE - Bouwkundige diensten - Technische diensten - Diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur CPV CODE 71000000-8 - Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie EISEN VEREIST OPLEIDINGSNIVEAU Afgeronde HBO opleiding in de richting van civiele techniek, cultuurtechniek of technische bedrijfskunde. VEREISTE WERKERVARING - Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met het leidinggeven aan professionals. - Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een politiek/bestuurlijke context. GEVRAAGDE DOCUMENTEN Aanleveren na gunning: - Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument - Verklaring Omtrent Gedrag Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
bouwkunde, civiele techniek, stedenbouw, landschapsarchitectuur, waterbeheer, groenvoorziening