Freelance opdrachten

Interim Manager Sociaal Domein

  • Nederland
  • Gemeente Brummen
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

5 januari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

2 december 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren interim-manager voor het Sociaal Domein om de aansturing en koers binnen dit domein te versterken en projecten vanuit de Hervormingsagenda Jeugd te begeleiden. DOEL VAN DE OPDRACHT - Versterken van de aansturing en koers binnen het Sociaal Domein. - Versterken van de integrale aansturing van de gehele organisatie in samenwerking met andere domeinmanagers. - Begeleiden en sturen van projecten voortkomend uit de Hervormingsagenda Jeugd. - Vertalen van bestuurlijke wensen naar concrete opgaven en resultaten. - Verder professionaliseren van bestuurlijk adviseren, procesmanagement, rollen en projectmatig werken. WERKZAAMHEDEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN - Leidinggeven aan medewerkers binnen het Sociaal Domein via coördinatoren. - Koers uitzetten en bijsturen in nauwe samenwerking met coördinatoren en strategen. - Bewaken van de structuur en kwaliteit van beleidsadvisering aan portefeuillehouders. - Creëren van een veilige en prettige werkomgeving waarin medewerkers hun kwaliteiten optimaal benutten. - Deelname aan het managementteam en medeverantwoordelijkheid voor de organisatiebrede sturing. - Deelnemen aan het opdrachtgeversoverleg van de zorgregio. - Vormgeven aan en uitvoeren van het ambtelijk opdrachtnemerschap van alle projecten uit de Hervormingsagenda Jeugd. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 3 jaar werkervaring als manager in het sociaal domein. - Aantoonbare ervaring met de Wmo, Jeugdwet, Participatiewet en Wet inburgering. - Minimaal 1 jaar ervaring met het voorbereiden, uitvoeren en begeleiden van veranderopgaven. - Minimaal 5 jaar ervaring binnen een gemeente. - Maximaal uurtarief van 130 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. COMPETENTIES - Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. - Motiveren en overtuigen van medewerkers en stakeholders. - Resultaatgericht en besluitvaardig werken. - Samenwerken en organiseren. - Kritisch en analytisch vermogen. SELECTIEPROCEDURE Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. Stap 2: Selectie van 10 kandidaten op aanvullende criteria zoals opleiding, ervaring en uurtarief. Stap 3: Voorleggen van geselecteerde kandidaten aan de opdrachtgever op basis van relevante werkervaring. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever, waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd voor eventuele bezwaren. OVERIGE INFORMATIE - De functie is ingedeeld in functieschaal 130 volgens de CAO voor inlenersbeloning. - Er wordt een fee van 1,90 euro per gewerkt uur in rekening gebracht. - Cv's mogen maximaal 5 pagina's zijn, opgesteld in het Nederlands en bevatten minimaal 2 referenties. - De opdracht wordt vervuld op werkdagen, exacte dagen nader te bepalen. - Hybride werken is niet mogelijk. - Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd staan in het handelsregister volgens de Waadi. PLANNING EN REACTIETERMIJN - Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 27 november 2025, 09:00 uur. - Vragen en antwoorden worden gepubliceerd op vrijdag 28 november 2025. - Reacties kunnen worden ingediend tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur. - Gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 8 december 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan het profiel? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
sociale zaken, management, beleid, projectmanagement, zorg, overheid