Freelance opdrachten

Inkoopondersteuner

  • Schiedam
  • Gemeente Schiedam
  • 2 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

16 juli 2025

Einddatum

31 december 2025

Reageren voor

11 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

ZZP'er gezocht voor een uitdagende opdracht als Inkoop Assistent. JE TAKEN - Procesmatige en administratieve ondersteuning van de inkoopfunctie. - Ondersteunen van het Inkoopteam bij de uitvoering van de inkoopactiviteiten. - Opstellen van (management)rapportages en overzichten. - Signaleren van knelpunten en doen van verbetervoorstellen met betrekking tot administratieve processen. - Ondersteunen van de Inkoopadviseur bij het bewaken van de planning van het inkoopproces. - Bewaken van het proces omtrent de voortgang van besluitvorming en de administratieve afwikkeling daarvan. - Beheren en bewerken van (digitale) inkoopbestanden, -documenten en -systemen. - Administreren, archiveren, muteren en ontsluiten van inkoopdata. (BELEIDS)ADVISERING - Adviseren over aspecten die betrekking hebben op het voeren en ontsluiten van de inkoopadministratie. - Signaleren, evalueren en ontwikkelen van methoden, procedures en technieken. - Rapporteren over de uitvoering van beleid ten aanzien van de inkoopadministratie. - Adviseren en rapporteren over optimalisatie en aanpassing van beleid en uitvoeringsregels ten aanzien van de inkoopadministratie. BEHEER EN UITVOERING - Behandelen en toetsen van inkoop gerelateerde aanvragen en verzoeken. - Ondersteunen bij prioritering, toekenning en afhandeling van aanvragen en verzoeken. - Procesmatige en administratieve ondersteuning bij formele besluitvorming geïnitieerd door het inkoopteam. - Input leveren voor beschikkingen, rapportages, beoordelingen en correspondentie gebruikmakend van de inkoopadministratie. - Uitvoeren van procedures, richtlijnen en regelgeving gericht op een rechtmatig resultaat van de inkoopfunctie. PROCESBEWAKING EN AFSTEMMING - Initiëren en verrichten van onderzoek op een onderdeel van het eigen werkgebied en rapporteren over uitvoeringsvraagstukken. - Verzamelen en beheren van data en gegevens voor de administratievoering. - Bewaken van de verschillende uitvoeringsprocessen van de inkoopfunctie en daaraan gerelateerde procedures en hierover rapporteren. RELATIEBEHEER - Overleggen met collega's over ontwikkelingen op het eigen en aanpalende vakgebieden om informatie uit te wisselen en werkzaamheden af te stemmen. - Overleggen met leden van de Inkooporganisatie over aspecten van de Inkoopfunctie waaronder teken- en beslissingsbevoegden, projectleiders, leden van het juridisch inkoopteam, afdelingsmanager, marktpartijen en overige externe samenwerkingspartners. VERANTWOORDELIJKHEDEN - Verantwoording afleggen aan de leidinggevende over de kwaliteit, voortgang en effectiviteit van de verrichte werkzaamheden. - Verantwoordelijk voor het eigen aandeel in aanbestedings- en/of besluitvormingstrajecten naar de betreffende leden van het Inkoopteam. - Beslissingen nemen bij het verzamelen en interpreteren van inkoopgegevens, over de inhoud van eigen voorstellen en bij het oplossen van taakgerichte deelproblemen. GEZOCHT PROFIEL - Werk- en denkniveau: MBO/HBO. - Algemene theoretische en praktisch gerichte kennis van het vakgebied. - Begrip van de wisselwerking en samenhang tussen het eigen werkterrein en het werkterrein en de belangen van andere belanghebbenden. - Improviserende, communicatieve, organiserende, aansporende en/of adviesvaardigheden. - Conceptueel denken. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
inkoop, administratie, advies, management