Inkoopadviseur
- Gelderland
- Gemeente Heerde
- 45 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 95
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 september 2025
Einddatum
1 februari 2026
Reageren voor
20 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven inkoopadviseur voor een uitdagende freelance opdracht binnen de gemeente Heerde. De gemeente Heerde is een kleine, betrokken organisatie waar werkplezier en samenwerking centraal staan. Met ongeveer 215 medewerkers verdeeld over 5 afdelingen, werk je in een omgeving waar elke rol van toegevoegde waarde is. DE OPDRACHT Je zult zelfstandig regie voeren over inkoop- en aanbestedingstrajecten voor de gemeenten Heerde, Hattem en Oldebroek en de bedrijfsvoeringsorganisatie H2O. Dit omvat mini-competities, meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures via digitale platforms zoals Mercell en Tenderned. Daarnaast ben je het aanspreekpunt en de vraagbaak op het gebied van inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. JE TAKEN - Zelfstandig regie voeren over inkoop- en aanbestedingstrajecten. - Uitvoeren van mini-competities en meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures. - Fungeren als aanspreekpunt en vraagbaak op het gebied van inkoop- en aanbestedingsvraagstukken. - Bijdragen aan de intergemeentelijke aanbestedingskalender. - Adviseren en aanjagen van maatschappelijke doelstellingen op het gebied van Social Return en duurzaamheid. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 2 jaar werkervaring als inkoopadviseur bij een gemeente. - Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling. - In het bezit van NEVI 1 en NEVI 2 certificaten. - Ervaring met Europese aanbestedingen gericht op beveiligingsdiensten. - Ervaring met samenwerkingsverbanden binnen een gemeentelijke organisatie. - Uurtarief maximaal €95,- excl. btw. - Beschikbaar vanaf 1 september 2025 voor 36 uur per week. COMPETENTIES - Communicatief sterk. - Politieke sensitiviteit. - Resultaatgericht. - Goed kunnen samenwerken in een team. SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. Stap 2: Selectie van 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. De kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de cv’s op relevante werkervaring en ervaring bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek. In het gesprek wordt nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze geregistreerd staan in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt. - Voor opdrachten hoger dan €400.000 geldt een Social Return (SROI) verplichting. De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 20 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren via de link onderaan deze pagina. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.