Freelance opdrachten
Premium opdracht

Inkoopadviseur

  • Overijssel
  • SSC ONS
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

105

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

19 mei 2025

Einddatum

30 november 2025

Reageren voor

7 mei 2025

Opdrachtbeschrijving

Let op! Met het verstrekken van deze opdracht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op deze opdracht moet rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De opdrachtgever merkt hierbij op dat aan deze voorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is. ORGANISATIE De opdrachtgever levert de beste bedrijfsvoeringsoplossingen aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR over te nemen, creëren zij meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen zij voor gemeenten zoals Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en de provincie Overijssel. De thuisbasis is het mooie provinciehuis in Zwolle, een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei! DE OPDRACHT Als Inkoopadviseur werk je intensief samen met contractmanagers en projectleiders van de partners van de opdrachtgever. Je begeleidt aanbestedingen en stimuleert de optimalisatie van inkoopprocessen. Jouw rol is cruciaal in het begeleiden en adviseren van de partners en het verder professionaliseren van hun inkooptrajecten. Omdat er voor veel verschillende partners wordt gewerkt, zijn de inkoopopdrachten heel divers. JE TAKEN - Je gaat je bezighouden met het aanbesteden van projecten in de categorie werken, zoals infra en gebiedsontwikkeling, maar ook vastgoed. - Je werkt aan uiteenlopende mooie projecten en resultaten in de regio Zwolle en aan de verdere professionalisering. - Je werkt aan meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen. - Je signaleert, anticipeert en adviseert op de behoeftes van de klant met betrekking tot de gecontracteerde dienstverlening. GEZOCHT PROFIEL - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met inkopen en aanbesteden van Werken binnen het domein infra, vastgoed en gebiedsontwikkeling en verschillende gangbare aanbestedingsprocedures (bijv. openbaar, niet openbaar, meervoudig onderhands). Maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld. - Aantoonbare kennis van bouworganisatie- en contractvormen (RAW-bestek, Bouwteam en geïntegreerde contactvormen). Benoem duidelijk de werkervaring waarbij deze kennis van toepassing was. - Minimaal 2 werkdagen aanwezig op kantoor. - Geen vakantie gepland tot en met vrijdag 1 augustus 2025. SELECTIECRITERIA (WEGING, TOTAAL 100 PUNTEN) - Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI I (of vergelijkbaar, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten). - Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI II (of vergelijkbaar, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten). - Uurtarief maximaal € 105,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en werk-werk (5 punten). - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met inkopen en aanbesteden van Werken binnen het domein infra, vastgoed en gebiedsontwikkeling en verschillende gangbare aanbestedingsprocedures (bijv. openbaar, niet openbaar, meervoudig onderhands). Maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld. (20 punten). - Kandidaat beschrijft in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf) (10 punten). COMPETENTIES - Je bent een doener, sterk in plannen en organiseren en beschikt over een enthousiasmerende en overtuigende inbreng. - Je bent een teamplayer: gericht op samenwerking en het opbouwen en onderhouden van de relatie met de partners. - Je weet de partners te begeleiden en adviseren in hun inkoopvraag, waarbij je ze in het inkoopproces zo goed mogelijk ontzorgt. - Je hebt een proactieve houding. - Je bent communicatief sterk. - Je bent klant- en resultaatgericht. BEHANDELING VAN SOLLICITATIES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen De cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de tussenpartij zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE De tussenpartij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Is hybride werken mogelijk: Ja De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Gemiddeld minimaal 2 dagen op kantoor, rest in overleg. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 mei 2025 vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 2 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 6 mei 2025 gepubliceerd op de website van de opdrachtgever. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij de tussenpartij, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. De tussenpartij is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 7 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
inkoop, infra, vastgoed, projectmanagement, overheid