Inkoop Adviseur
- Nederland
- Gemeente Overbetuwe
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
3 november 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
3 oktober 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een ervaren inkoopadviseur die adviesvaardigheden combineert met diepgaande kennis van inkoop en aanbestedingen. Je werkt samen met collega’s uit verschillende delen van de organisatie en draagt bij aan het verbeteren van inkoopprocessen en -beleid. WAAR GA JE WERKEN? Je komt te werken bij een organisatie die volop in ontwikkeling is en veel waarde hecht aan persoonlijke groei. De medewerkers zijn betrokken en werken samen aan het realiseren van gezamenlijke doelen. De opdracht wordt uitgevoerd binnen een team dat zich richt op communicatie, personele en juridische zaken, onderdeel van het bredere domein dienstverlening. WAT GA JE DOEN? - Begeleiden van complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten. - Verantwoordelijk zijn voor het optimale verloop van het inkoopproces binnen de organisatie. - Samen met een collega inkoopadviseur opstellen, bijhouden en analyseren van spend analyses en inkoopkalenders. - Zorgen voor actueel inkoopbeleid dat aansluit bij wet- en regelgeving. - Adviseren van vakinhoudelijke collega’s, management, directie en bestuur over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken. - Nauw samenwerken met (junior) collega’s en deze coachen om hun kennis en zelfstandigheid te vergroten. WAT BRENG JE MEE? - Een flexibele en dienstverlenende werkhouding. - Het vermogen om op natuurlijke wijze verbindingen te leggen binnen het team en de bredere organisatie. - Ervaring met werken in een dynamische omgeving en gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. - Oplossings- en resultaatgerichtheid, sterke communicatieve vaardigheden en analytisch vermogen. - Proactieve houding en goede plannings- en organisatievaardigheden. VEREISTEN - Aantoonbaar afgeronde hbo bacheloropleiding. - Relevante inkoopopleiding gericht op wet- en regelgeving van de aanbestedingswet. - Minimaal 3 jaar ervaring in inkoop en aanbesteding. - Minimaal 1 jaar ervaring binnen een overheidsorganisatie. GUNNINGSCRITERIA - Relevante werkervaring bij een gemeente (20 punten). - Ervaring met het begeleiden van complexe aanbestedingen (25 punten). - Ervaring met actualiseren en implementeren van inkoopbeleid en processen (25 punten). - Ervaring met het coachen en ontwikkelen van inkoopadviseurs (30 punten). INSCHRIJVING EN SELECTIE Bij je reactie moet je duidelijk aangeven hoe jij de opdracht wil vervullen, bijvoorbeeld via welke payroll- of detacheringspartij. Dit is belangrijk vanwege de arbeidsrelatie en de regels rondom zzp-opdrachten. Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties is vereist. De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling op minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling op gunningscriteria, selectie van 10 cv’s. - Stap 3: Beoordeling door de opdrachtgever, selectie voor het selectiegesprek. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel en competenties. ARBEIDSVOORWAARDEN - Functieschaal 10 t/m 11A met een maximaal uurtarief van 95 euro. - Hybride werken is mogelijk in overleg, voorkeur voor aanwezigheid op dinsdag en donderdag. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient dit conform de Waadi te zijn geregistreerd. PLANNING - Reactietermijn loopt tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. - Vragen kunnen tot dinsdag 30 september 2025, 09.00 uur ingediend worden. - Gesprekken vinden plaats op dinsdag 14 oktober 2025 vanaf 13.00 uur. - Kandidaten ontvangen uiterlijk donderdag 9 oktober 2025 bericht over uitnodiging. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.