Informatieconsulent
- Nederland
- Gemeente Lochem
- 9 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
10 juni 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
4 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een ervaren informatieconsulent en op zoek naar een uitdagende freelance opdracht in Nederland? De opdrachtgever zoekt een gedreven professional die kan bijdragen aan het verbeteren van het informatiebeheer binnen de organisatie. De opdracht vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, wat betekent dat er geen arbeidsrelatie tot stand komt volgens de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). ORGANISATIE De organisatie achter deze ZZP opdracht werkt samen met inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. Met een informele organisatiecultuur en ongeveer 300 medewerkers, wordt er elke dag samengewerkt aan de taken voor de gemeente. De kernwaarden zijn mensgerichtheid, gezamenlijk eigenaarschap, verbinding, vitaliteit en slagvaardigheid. De organisatie bestaat uit 4 domeinen en 18 teams, waarbij de lijnen kort zijn en verantwoordelijkheden laag in de organisatie liggen. OPDRACHT Wat ga je doen? - Je ondersteunt en adviseert bij zaakgericht werken en het juiste gebruik van het zaaksysteem, zowel binnen het eigen team als de hele organisatie. - Je initieert en voert maatregelen uit om de kwaliteit van informatiebeheer te verbeteren, bijvoorbeeld door kwaliteitscontroles van de zaakdossiers. - Je werkt mee aan projecten die het taakveld informatiebeheer raken. - Je verstrekt informatie (digitaal en fysiek) aan collega’s. - Je adviseert over de informatiestromen binnen werkprocessen. - Je bent (mede)functioneel beheerder voor applicaties van de scanapplicatie en het zaaksysteem Djuma. VEREISTEN / KNOCK-OUTCRITERIA 1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. 2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding informatiebeheer of applicatiebeheer. 3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatieconsulent binnen een gemeente. 4. Aantoonbare werkervaring met het werken met een zaaksysteem binnen een overheidsinstelling. GUNNINGSCRITERIA - Aantoonbare kennis en werkervaring van de actuele regelgeving en procedures gericht op informatiebeheer (35 punten). - Aantoonbare werkervaring met integrale communicatie en adviesvorming op het gebied van informatiebeheer binnen een overheidsinstelling (40 punten). - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Djuma (15 punten). - Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender (10 punten). Competenties - Je kunt goed informatie overbrengen, adviseren en communiceren. - Je kunt goed plannen en organiseren. - Je houdt gemakkelijk overzicht en stuurt op resultaat. - Een empathisch en mensgerichte persoon die collega’s goed kan begeleiden en adviseren. - Een betrokken collega waarbij het ontwikkelen van de organisatie, het team en jezelf centraal staan. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 5 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd op relevante werkervaring en werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nog te bepalen. Hybride werken is mogelijk. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing. MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 2 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 3 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 juni, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.