Freelance opdrachten

Functioneel Applicatiebeheerder Microsoft 365

  • Nederland
  • Gemeente Lochem
  • 3 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

17 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven Functioneel Beheerder MS365 voor een uitdagende ZZP opdracht. Als Functioneel Beheerder MS365 ben je een cruciale schakel in het optimaal laten functioneren van de digitale werkomgeving binnen de organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het beheer, de doorontwikkeling en het gebruiksgemak van MS365, met een specifieke focus op Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook. Je zorgt ervoor dat deze applicaties stabiel zijn en efficiënt en innovatief worden ingezet binnen de organisatie. Je fungeert als hét aanspreekpunt voor alle MS365 gerelateerde vraagstukken en bent daarnaast een proactieve ambassadeur van het platform. Dit betekent dat je, naast het bieden van ondersteuning bij functionele vragen en incidenten, medewerkers inspireert en adviseert over nieuwe mogelijkheden, ontwikkelingen en best practices binnen MS365. Je speelt een sleutelrol in adoptietrajecten en draagt actief bij aan het verhogen van digitale vaardigheid en efficiëntie binnen de organisatie door bijvoorbeeld het geven van gebruikerstrainingen. Het grootste gedeelte van je tijd richt je je op het functioneel beheer van MS365. De resterende tijd ben je breder inzetbaar binnen het functioneel beheer, bijvoorbeeld voor het e-mailprogramma Zivver en andere applicaties die bijdragen aan een effectieve digitale werkomgeving. Met jouw expertise, analytisch vermogen en communicatieve vaardigheden zorg je ervoor dat MS365 niet alleen werkt, maar ook echt waarde toevoegt aan de organisatie. JE TAKEN - Beheer en doorontwikkeling van MS365 applicaties zoals Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook. - Fungeren als aanspreekpunt voor alle MS365 gerelateerde vraagstukken. - Inspireren en adviseren van medewerkers over nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen binnen MS365. - Bijdragen aan adoptietrajecten en het verhogen van digitale vaardigheid binnen de organisatie. - Geven van gebruikerstrainingen. - Breder inzetbaar zijn binnen het functioneel beheer, bijvoorbeeld voor het e-mailprogramma Zivver. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder of applicatie beheerder van MS365. - Aantoonbare werkervaring met de inrichting van Teams, SharePoint Online, OneDrive, Exchange en Azure Active Directory. - Een maximum uurtarief van € 78,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender. - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder van de MS365 Suite. - Aantoonbare werkervaring met het implementeren van en adviseren over functionaliteiten in Teams, SharePoint, OneDrive en Outlook. - Aantoonbaar bereid om minimaal 2 dagen per week op kantoor te werken. COMPETENTIES - Je bent van nature nieuwsgierig en hebt een klantgerichte, open houding. - Je kunt je werk zelfstandig uitvoeren en goed plannen. - Je bent in staat om analytisch te denken en teams goed te adviseren. - Je krijgt energie van een diversiteit aan taken, geen dag is hetzelfde. - Je kunt bij de uitvoering van je werk goed focus aanbrengen en prioriteiten stellen. - Je bent communicatief vaardig en legt gemakkelijk contact en verbinding met collega’s. - Je bent in staat om mensen op een prettige manier mee te nemen in de mogelijkheden die MS365 biedt. WERKOMGEVING De opdrachtgever is een organisatie die samen met haar inwoners werkt aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. Ze spelen in op vragen en ideeën uit de samenleving en geven ruimte aan vernieuwende ideeën. De organisatie heeft een informele cultuur en werkt met 300 medewerkers dagelijks samen met en voor de inwoners, het bestuur en de medewerkers. De organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar de gemeente voor staat. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. PLANNING EN OVERIGE INFORMATIE De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 18 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
IT, software, systeembeheer