Financieel adviseur (junior) met kennis van IC/VIC en procesbeschrijvingen
- Nederland
- 1Stroom
- 18 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
1 december 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een ervaren freelancer die aan de slag kan met interne controle en financiële advisering binnen een gemeentelijke omgeving. JE TAKEN - Opzetten en beoordelen van interne controles binnen de financiële afdeling. - Opstellen en optimaliseren van procesbeschrijvingen. - Uitvoeren van risicomanagementactiviteiten. - Adviseren bij audits en het verbeteren van financiële processen. GEZOCHT PROFIEL - Je bent een zelfstandige professional die voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie ontstaat met de opdrachtgever. - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. - Je beschikt over aantoonbare ervaring als financieel adviseur binnen een gemeente. - Je hebt kennis van gemeentelijke financiën en de BBV (Besluit Begroting en Verantwoording). - Je hebt ervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen; dit moet duidelijk vermeld staan in je cv. - Je hanteert een maximaal uurtarief van 65 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en overige vergoedingen. COMPETENTIES - Je bent flexibel en kunt je goed aanpassen aan veranderende omstandigheden. - Je communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk. - Je bent klantgericht en luistert goed naar de wensen van de opdrachtgever. - Je hebt doorzettingsvermogen en bent resultaatgericht. - Je kunt tactisch handelen en motiveren. - Je werkt goed samen en bent assertief. - Je neemt beslissingen en bent sterk in plannen en organiseren. - Je bent kritisch en beschikt over een goed analyserend vermogen. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van je cv op de minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op ervaring en tarief; de beste 10 worden geselecteerd. - Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring. - Stap 4: Selectiegesprek via Teams met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Indien nodig wordt de selectieprocedure herhaald. WERKOMGEVING De werkzaamheden vinden plaats bij een organisatie die werkt voor twee gemeenten met samen ongeveer 40.000 inwoners. De organisatie streeft naar een veerkrachtige en betrokken dienstverlening aan inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties. Er wordt gewerkt op meerdere locaties met faciliteiten om flexibel te kunnen werken. Hybride werken is voor deze opdracht niet mogelijk. ANDERE BELANGRIJKE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - De opdracht wordt uitgevoerd met eigen apparatuur (BYOD). - Facturatie verloopt via een online facturatiemodule. - Reageren kan tot maandag 1 december 2025, 09:00 uur. - Vragen over inhoud kunnen tot donderdag 27 november 2025, 09:00 uur worden ingediend. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.