Freelance opdrachten

Financieel Adviseur / Coördinator Jaarrekening

  • Nederland
  • Gemeente Montferland
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 januari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

7 november 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren coördinator jaarrekening 2025. Deze rol is cruciaal binnen het cluster financiën van een gemeente in Gelderland die een transformatie doormaakt. De organisatie heeft behoefte aan een freelancer die de jaarrekening kan afronden, medewerkers kan coachen en de overgang van het financieel pakket UBW (Unit4) naar iFinanciën (PinkRoccade) kan begeleiden. JE TAKEN - Zorgdragen voor een correcte en tijdige afronding van de jaarrekening 2025 volgens geldende wet- en regelgeving, BBV en gemeentelijke afspraken. - Coachen, aansturen en ondersteunen van medewerkers in het jaarrekeningproces om hun rol effectief uit te voeren. - Coördineren en opstellen van de jaarrekening inclusief toelichting, balans, programmaverantwoording en verplichte paragrafen. - Organiseren van heldere communicatie en afstemming met het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad over voortgang, inhoud en aandachtspunten. - Begeleiden van de implementatie van het nieuwe financieel pakket iFinanciën en de vertaalslag maken vanuit UBW (Unit4). GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met UBW (Unit4). - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met iFinanciën. - Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar met het coördineren van jaarrekeningen bij een gemeente. - Maximaal uurtarief van 115 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en parkeerkosten. - Ervaring als sparringpartner voor directie, bestuur en/of management (minimaal 3 jaar). - Kennis van BBV en ervaring met het coachen van financieel adviseurs. COMPETENTIES - Analytisch vermogen om complexe financiële vraagstukken te doorgronden. - Organisatorisch sterk met uitstekende plannings- en coördinatievaardigheden. - Communicatief vaardig, overtuigend en verbindend in gesprekken met diverse stakeholders. - Proactief en verandergericht met oog voor proces- en teamontwikkeling. - Accuraat en kwaliteitsgericht met oog voor detail. WERKWIJZE EN SELECTIE De selectie verloopt in meerdere stappen waarbij eerst cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen. Daarna volgt een vergelijking op gunningscriteria en uiteindelijk een selectiegesprek met vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. PRAKTISCHE INFORMATIE - De opdracht is voor 1 professional. - Werkdagen: maandag tot en met donderdag. - Hybride werken is mogelijk. - De gesprekken vinden plaats op woensdag 19 november 2025. - Er wordt een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd die niet ouder is dan 6 maanden. - De freelancer dient een maximale uurtarief van 115 euro exclusief btw te hanteren. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. Vragen kunnen tot woensdag 5 november 2025 09:00 uur worden ingediend. De reactietermijn sluit op vrijdag 7 november 2025 09:00 uur. Deze opdracht is een mooie kans voor freelancers die ervaring hebben met gemeentelijke jaarrekeningen, financieel pakketten en het coachen van teams. Je werkt mee aan een belangrijk transformatieproces binnen een dynamische organisatie en levert een waardevolle bijdrage aan het financiële beleid.

Tags:
financiën, overheid, administratie, accountancy, coördinatie