Freelance opdrachten

Financieel adviseur

  • Overijssel
  • Gemeente Olst-Wijhe
  • 10 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

17 november 2025

Einddatum

1 maart 2026

Reageren voor

29 oktober 2025

Opdrachtbeschrijving

Ben jij een financieel adviseur met een scherp analytisch vermogen en wil je bijdragen aan een toekomstbestendige financiële huishouding? De organisatie achter deze zzp opdracht zoekt een gedreven freelancer die tijdelijk ondersteuning biedt bij diverse financiële processen. JE TAKEN - Coördineren van de Jaarrekening 2025 en afronden van de Interim Controle. - Fungeren als treasurer, exclusief kassiersfunctie. - Contactpersoon zijn voor belastingen, zowel intern als extern. - Geven van fiscaal advies over BTW/BCF en vennootschapsbelasting in samenwerking met een externe fiscale partner. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in een financiële richting. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur bij een gemeente. - Aantoonbare ervaring met fiscale advisering (VPB, BTW/BCF) of met planning & control-producten zoals jaarrekeningen. - Sterk analytisch vermogen en financieel inzicht. - Communicatief vaardig en in staat helder te adviseren richting collega’s en management. - Proactief, zorgvuldig en resultaatgericht. - Ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving. BELANGRIJKE VOORWAARDEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen sprake is van zelfstandigheid volgens de Wet DBA. - Er worden geen IT-middelen zoals laptop of mobiel ter beschikking gesteld. - Inschrijver dient te voldoen aan de uitvoeringsvoorwaarden zoals beschreven in de opdrachtomschrijving. SELECTIECRITERIA De beoordeling van kandidaten verloopt via een meerstapsproces: Stap 1: CV-beoordeling op minimumeisen. Alleen kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria gaan door. Stap 2: Selectie van 10 cv’s die het beste scoren op de gunningscriteria, waaronder: - Afgeronde WO opleiding in een financiële richting (10 punten). - Minimaal 5 jaar werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente (40 punten). - Ervaring met coördinatie van planning & control-producten zoals jaarrekeningen (30 punten). - Ervaring met fiscaal advies voor gemeenten (20 punten). Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten moeten op alle competenties minimaal een voldoende scoren. HONORARIUM EN WERKWIJZE - Het honorarium is maximaal 110 euro per uur, ingedeeld in functieschaal 10. - Hybride werken is mogelijk, werkdagen nader te bepalen. - De opdracht wordt uitgevoerd zonder het gebruik van IT-middelen van de opdrachtgever. OVERIGE INFORMATIE - Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Integriteitsverklaring zijn vereist. - Indien personeel wordt ingezet, dient de opdrachtnemer geregistreerd te zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven de 400.000 euro binnen de Talentenregio. REACTIE EN PLANNING - Vragen kunnen tot donderdag 16 oktober 2025 09:00 worden ingediend. - Antwoorden worden op vrijdag 17 oktober 2025 gepubliceerd. - Reageren kan tot woensdag 29 oktober 2025 09:00 via de link onderaan deze pagina. - Selectiegesprekken vinden plaats op maandag 10 november 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
financieel, belasting, advies, overheid, administratie