Financieel Adviseur
- Nederland
- Gemeente Lochem
- 13 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
3 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven Financieel Adviseur voor een uitdagende freelance opdracht bij een dynamische gemeente. Deze opdracht biedt jou de kans om jouw expertise op het gebied van gemeentelijke financiën in te zetten en bij te dragen aan het optimaliseren van financiële processen en de Planning en Control-cyclus. Je zult werken in een team dat zich richt op het verbeteren van financiële informatievoorziening en het vereenvoudigen en automatiseren van systemen. JE TAKEN - Opstellen en toetsen van (beleids)stukken vanuit de organisatie op (financiële) consequenties en advisering hierover. - Signaleren en proactief vertalen van ontwikkelingen binnen het vakgebied. - Optreden als sparringpartner en adviseur voor organisatie en bestuur. - Optreden als adviseur voor gemeenschappelijke regelingen. Deze functie is zowel financieel inhoudelijk als breder gericht op bedrijfsvoering. Je denkt dus ook mee over risico’s die zich voor kunnen doen, financiële maar mogelijk ook maatschappelijke consequenties, etc. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfsadministratie of accountancy op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gemeente financiën. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente. - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken en advisering. - Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender. GUNNINGSCRITERIA - Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met gemeente financiën (30 punten). - Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in een financiële functie bij gemeenten (20 punten). - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Key2Financën (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan (10 punten). - Aantoonbare werkervaring als coördinator van jaarstukken bij een gemeente (20 punten). - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het verbeteren van financieel administratieve processen en P&C cyclus (20 punten). COMPETENTIES - Je bent een analytische denker met gevoel voor cijfers. - Je werkt nauwkeurig en procesmatig, hebt oog voor kwaliteitsverbeteringen en stelt je proactief op. - Complexe financiële gegevens weet je goed te vertalen en helder te verwoorden. - Je bent op de hoogte van wat er speelt binnen het vakgebied. - Je spreekt en schrijft goed Nederlands. WERKTIJDEN EN LOCATIE De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg op maandag tot en met donderdag. Hybride werken is mogelijk. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op een later moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.