Ervaren Regisseur Omgevingsvergunningen
- Nederland
 - Gemeente Apeldoorn
 - 3 dagen geleden
 
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
18 november 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante zzp opdracht zoekt de opdrachtgever ervaren regisseurs omgevingsvergunningen die minimaal 32 en maximaal 36 uur per week beschikbaar zijn. Je werkt vanuit een afdeling die zich richt op omgevingsrecht en vergunningverlening binnen de keten van ruimtelijke ordening, toezicht en handhaving. De werkzaamheden vinden deels op locatie plaats, namelijk ten minste 50% op het stadhuis in Apeldoorn. JE TAKEN - Coördineren van complexe bouwplannen en bouwaanvragen. - Toetsen en verlenen van omgevingsvergunningen, ook bij afwijkingen van omgevingsplannen. - Verantwoordelijk voor de kwaliteit en tijdige afhandeling van vergunningaanvragen. - Zelf uitvoeren van omgevingsplantoetsen en inschakelen van interne adviseurs voor onderwerpen zoals Bouwbesluit, ruimtelijke kwaliteit, verkeer en ecologie. - Signaleren van raakvlakken met gemeentelijk beleid en leggen van verbinding met beleidscollega’s. - Intern en extern verstrekken van informatie over vergunningen en relevante onderwerpen. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde hbo- of wo-opleiding in Omgevingsrecht of Bouwkunde, of mbo Bouwkunde aangevuld met relevante opleidingen zoals AWB1, AWB2 en Bouwbesluit. - Minimaal 3 jaar ervaring in het werkveld van omgevingsvergunningen, bij voorkeur 5 jaar of meer. - Kennis van en ervaring met de nieuwe Omgevingswet en actuele ontwikkelingen in wet- en regelgeving. - Ervaring met politiek gevoelige en bouwkundig complexe situaties. - Bekendheid met vergunningensystemen, bij voorkeur Centric Leefomgeving. - Sterke vakinhoudelijke deskundigheid en analytisch vermogen. - Zelfstandig, oplossingsgericht en klantgericht kunnen werken. - Goede communicatieve vaardigheden en omgevingssensitiviteit binnen een bestuurlijk-politieke context. VOORWAARDEN - De opdracht wordt verstrekt zonder het tot stand komen van een arbeidsrelatie; de freelancer werkt zelfstandig zonder dienstbetrekking. - Beschikbaarheid vanaf 1 januari 2026. - Maximaal uurtarief van 105 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. - CV mag maximaal 5 pagina’s bevatten en moet minimaal 2 referenties bevatten. - Inzet op werkdagen maandag tot en met vrijdag, hybride werken is mogelijk. SELECTIEPROCEDURE - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimale eisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling op ervaring, kennis, en specifieke criteria. - Stap 3: Uitnodiging van maximaal 5 kandidaten voor een selectiegesprek. - Stap 4: Beoordeling van competenties tijdens het gesprek, met nadruk op vakinhoudelijke deskundigheid, zelfstandigheid, oplossingsgerichtheid, analytisch vermogen, klantgerichtheid, communicatie en omgevingssensitiviteit. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de hoogste totaalscore behaalt. Bij gelijke scores geldt het laagste tarief als doorslaggevende factor. OVER DE OPDRACHTGEVER De organisatie achter deze zzp opdracht is een groeiende gemeente met circa 170.000 inwoners en een ambitie om wendbaar en innovatief te zijn. De cultuur kenmerkt zich door vakmanschap, betrouwbaarheid, innovatiekracht en samenwerking. De organisatie werkt actief samen met inwoners, bedrijven en andere overheden om de beste oplossingen te realiseren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.