Ervaren medewerker financiën backoffice
- Schiedam
- Gemeente Schiedam
- 10 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
28
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
22 september 2025
Einddatum
21 maart 2026
Reageren voor
10 september 2025
Opdrachtbeschrijving
Als freelancer krijg je hier de kans om jouw brede administratieve en financiële kennis in te zetten binnen een dynamische en vernieuwende gemeentelijke organisatie. De opdrachtgever is een flexibele en wendbare organisatie die volop ruimte biedt voor innovatie en vernieuwing, met een focus op samenwerking met inwoners en ondernemers. JE TAKEN - Behandelen en verwerken van dagelijkse vragen vanuit de organisatie en externe partijen, via mail en telefoon. - Aanmaken van nieuwe factuur- en inkooproutes op verzoek van gemandateerden. - Aanmaken en koppelen van grootboeknummers, Activum, kostensoorten, taaknummers en projectnummers aan de juiste btw-labels en btw-codes. - Uitvoeren van periodieke btw-aangiftes en IV3 aangiftes. - Verwerken van correctieboekingen volgens het audit plan memorialen. - Controleren en corrigeren van foutieve btw-boekingen. - Verwerken en monitoren van WBU-aanvragen en het opstellen van statusoverzichten voor vakafdelingen. - Fungeren als aanspreekpunt voor vragen over het financiële systeem Key2Financiën. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt brede administratieve ervaring binnen een gemeentelijke of vergelijkbare organisatie. - Je beschikt over kennis van het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeenten). - Je bent bekend met btw-regelgeving en IV3 aangiftes. - Je hebt ervaring met Key2Financiën, inclusief WBU (Productie) en de Inkoopmodule (portal). - Je hebt minimaal een MBO 4 denk- en werkniveau in een financiële richting. - Je bent leergierig en nieuwsgierig, en gaat zelfstandig op zoek naar antwoorden. - Je staat stevig in je schoenen en laat je niet snel van de wijs brengen door omstandigheden. - Je hecht veel waarde aan kwaliteit en werkt nauwkeurig en foutloos. - Je communiceert gemakkelijk, zowel mondeling als schriftelijk. DE OPDRACHT De organisatie achter deze zzp opdracht verzorgt de centrale administratieve verwerking van inkomende en uitgaande facturen, bankafschriften, memo’s, belastingaangiften en IV3 gegevens voor de rijksoverheid. De opdrachtgever zorgt voor een snelle verwerking van financiële informatie en biedt ondersteuning waar nodig bij de verwerking van VPL’s, facturen, nota’s, betalingen en correctieboekingen door verschillende afdelingen. Deze freelance opdracht valt binnen schaal 9 van de gemeentelijke cao met een maximaal bruto maandsalaris van 4.908 euro bij een werkweek van 36 uur. De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die zelfstandig en nauwkeurig kan werken en die de financiële processen binnen de organisatie soepel kan laten verlopen. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.