Freelance opdrachten

Domeinmanager Publiekszaken

  • Nederland
  • Werkorganisatie Druten Wijchen
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 september 2025

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

8 augustus 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren freelance domeinmanager Publiekszaken voor een uitdagende zzp opdracht binnen het publieke domein. Deze opdracht richt zich op het aansturen en verbeteren van zelforganiserende teams binnen het domein Publiekszaken van een gemeente. Het gaat om een rol waarbij je onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever werkt, zonder dat er sprake is van een arbeidsrelatie of dienstbetrekking. TAKEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN - Verantwoordelijk voor de personeelszaken binnen het domein Publiekszaken. - Aansturen en begeleiden van de zelforganiserende teams en zorgen voor verbetering van hun prestaties. - Faciliteren van teams bij interne en externe doorontwikkelingen. - Ondersteunen van medewerkers binnen publiekszaken en het maken van vertalingen naar het managementteam. - Zorgen voor de toekomstbestendigheid van het domein burgerzaken. - Werken binnen een open, informele en positieve organisatiecultuur. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als manager publiekszaken binnen een gemeente. - Bij voorkeur 5 jaar ervaring als manager publiekszaken. - HBO of WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde WO bachelor opleiding. - Ervaring met zelforganisatie en het aansturen van zelforganiserende teams. - Communicatief vaardig en politiek sensitief. - Ervaring als lid van een gemeentelijk managementteam is een pré. - In staat om zelfstandig te werken binnen de kaders van de opdrachtgever. VOORWAARDEN EN EISEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor er geen zelfstandigheid is in de zin van de Wet DBA. - De inschrijver mag geen ZZP-er zijn in de traditionele zin (zelfstandige zonder personeel). - Beschikbaarheid vanaf 1 september 2025 voor 32 uur per week gedurende de gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen. - CV maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Motivatiebrief geschreven door de kandidaat zelf, toegevoegd als één document achter het CV. - Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan worden gevraagd. SELECTIEPROCEDURE - Stap 1: Beoordeling van CV’s op minimumeisen. - Stap 2: Selectie van 10 beste kandidaten op basis van gunningscriteria zoals ervaring, opleiding en beschikbaarheid. - Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring en geschiktheid. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever waarbij competenties worden getoetst. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd op nader te bepalen werkdagen, hybride werken is mogelijk in overleg. - Facturatie verloopt via de facturatiemodule van het freelance platform. - Vragen kunnen worden ingediend tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. - Reactietermijn sluit op vrijdag 8 augustus 2025, 09.00 uur. Lijkt deze freelance opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan de eisen? Reageer dan via de link onderaan deze pagina en maak deel uit van een organisatie die waarde hecht aan openheid, samenwerking en professionele groei.

Tags:
overheid, management, publiekszaken, sociaal domein, projectmanagement