Freelance opdrachten

Districtmanager services

  • Utrecht
  • NS (Nederlandse Spoorwegen)
  • 2 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

27 augustus 2025

Einddatum

28 februari 2026

Reageren voor

Niet opgegeven

Opdrachtbeschrijving

Voor een uitdagende freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een gedreven Districtmanager Services die verantwoordelijk is voor de exploitatie van diverse services op stations in een specifieke regio. Denk hierbij aan fietsenstallingen, fiets- en servicereparatiepunten, OV-fiets, toiletten, bagagekluizen en P+R-terreinen. Als districtmanager stuur je een team aan en werk je nauw samen met hen om de operationele processen soepel te laten verlopen. Daarnaast ben je actief in stakeholdermanagement om een goede balans te vinden tussen kosten en opbrengsten, terwijl je zorgt voor tevreden klanten en betrokken partijen. JE TAKEN - Hiërarchisch leidinggeven aan managers en samenwerken met collega’s binnen de regio. - Sturen op inzet, vitaliteit, veiligheid en werkplezier van ongeveer 75 medewerkers. - Realiseren en borgen van afspraken uit exploitatieovereenkomsten met stakeholders. - Proactief onderhouden van relaties met verschillende stakeholders. - Verantwoordelijk voor de P&L en operationele KPI’s van de services in jouw regio. - Het vermogen om hoofd- en bijzaken te scheiden en op het juiste moment in te zoomen op dossiers. - Professionaliseren van de verschillende services binnen de regio. - Eventueel extra taken zoals het samenstellen van inwerktrajecten voor nieuwe collega’s. Je aanwezigheid op het juiste moment voor je management en medewerkers in de regio is essentieel voor het succes van deze opdracht. DE OPDRACHTGEVER De organisatie achter deze zzp opdracht zet zich in om stationsgebieden te transformeren tot levendige plekken waar mensen graag verblijven, wonen, werken en reizen. Veiligheid en comfort staan centraal, met een breed aanbod aan diensten en producten. Deze opdracht maakt deel uit van een herinrichting van de afdeling Services, wat de rol in de toekomst kan beïnvloeden. Je werkt ongeveer één dag per week op het servicekantoor met uitzicht over een centraal station, de overige tijd ben je werkzaam binnen jouw regio. Dit kan regio Randstad-Zuid zijn, waaronder Rotterdam en Den Haag, of regio Oost met steden als Nijmegen, Arnhem en Enschede. De services spelen een cruciale rol in het verbeteren van de deur-tot-deur reiservaring van reizigers. De districtmanager maakt deel uit van een team van zes districtmanagers en rapporteert aan het management van de service operatie. De samenwerking met diverse afdelingen is belangrijk om de verbinding tussen de operatie en de organisatie te waarborgen. LET OP: Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten in loondienst waarbij loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen worden afgedragen. Zelfstandige ondernemers en zzp’ers kunnen helaas niet reageren. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in organisatiekunde of bedrijfskunde. - Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring met hiërarchisch leidinggeven in een operationeel gestuurde omgeving. - Ervaring binnen een grote, complexe organisatie is een pré. - Stressbestendig, flexibel en een echte teamplayer met verantwoordelijkheidsgevoel. - Klantgericht met een ‘outside-in’ mentaliteit, denkend vanuit de reiziger. - Vaardig in communicatie op verschillende niveaus, van medewerkers tot externe stakeholders. - Snel inzicht in complexe situaties en goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken. - Ervaring met het gestructureerd realiseren van meetbare verbeteringen. - Bereidheid om standby/wachtdiensten te draaien, ongeveer 1 week per 6 weken 24/7 standby. Dit is inbegrepen in het all-in tarief. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
management, logistiek, facilitair, service, operations