Dienst uitvoering en ontwikkeling privacybeleid
- Flevoland
- Dronten
- 3 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
20
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
26 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht bij een dynamische gemeente in Flevoland. De gemeente staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Met een groeiambitie naar 60.000 inwoners in 2050, is de gemeente op zoek naar tijdelijke externe ondersteuning voor privacy werkzaamheden. JE TAKEN - Uitvoeren van het jaarplan privacy 2025. - Opstellen van sectoraal privacybeleid zoals camerabeleid en AI-beleid. - Coördineren van het bewustwordingsplan privacy. - Coördineren van het datalekproces. - Aanjagen en uitvoeren van DPIA’s. - Actualiseren van het register van verwerkingsactiviteiten. - Coördineren van audits op het gebied van Wet politiegegevens en uitvoeren van controlerende werkzaamheden. - Inrichten van een gesprekscyclus met leidinggevende, management en bestuur. - Werken conform een governancestructuur ‘three-lines-of-defence’. - Realisatie van een voorstel voor de inrichting van privacybeleid binnen de organisatie. - Analyse en onderzoek naar verschillende inrichtingsprincipes passend bij de groeiende organisatie. - Adviseren over inrichting binnen de organisatie. - Uitvoeren van operationele, tactische en strategische taken van de privacy officer. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privacy (niet zijnde informatiebeveiliging). - Afgeronde hbo bachelor opleiding in een juridische richting. - Aantoonbaar CIPP-E certificaat of soortgelijk. - Beschikbaar om op kantoor bij de gemeente te werken. - Bring your own device: eigen mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop/iPad. SELECTIECRITERIA - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van privacy (50 punten). - Minimaal 3 jaar werkervaring met advisering op bestuurlijk niveau binnen een gemeentelijke instelling (30 punten). - Werkervaring met het opstellen van sectoraal privacybeleid (20 punten). COMPETENTIES - Klantgerichtheid. - Samenwerking. - Risico's inschatten. - Politieke sensitiviteit. - Flexibiliteit. - Verbale en schriftelijke communicatie. WERKWIJZE SELECTIE Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen door Flextender. Stap 2: Selectie van 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. OVERIGE INFORMATIE - Functie ingedeeld in functieschaal 10-11 volgens CAO van de opdrachtgever. - Geen fee in rekening gebracht door Flextender. - Maximaal 5 pagina’s cv, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. - Hybride werken mogelijk, werkdagen flexibel naar eigen inzicht. - Gesprekken gepland op vrijdag 30 mei 2025, kandidaten ontvangen uiterlijk op woensdag 28 mei 2025 bericht. - Opdrachtgever vraagt om een VOG, Integriteitsverklaring, Uittreksel Handelsregister en UEA. - Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000. Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 21 mei 2025, 09.00 uur. De reactietermijn duurt tot maandag 26 mei 2025, 09:00 uur. Reageer via de link onderaan deze pagina.