Data Warehouse Specialist
- Nederland
- Gemeente Brummen
- 6 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
2 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
12 november 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een ervaren freelance BI-specialist die een datawarehouse (DWH) kan realiseren en beheren voor een lokale overheidsorganisatie in Nederland. Deze zzp opdracht richt zich op het bouwen van een toekomstbestendig DWH dat dient als centrale bron voor managementinformatie, beleidsanalyse en datagedreven sturing. JE TAKEN - Adviseren over inhoudelijke keuzes rondom het ontwerp en de implementatie van het datawarehouse. - Begeleiden van het bouwproces en zelf meewerken aan de ontwikkeling. - Ontwikkelen en opzetten van ETL-processen voor het koppelen van verschillende gemeentelijke databronnen. - Opleiden en begeleiden van interne BI-specialisten om het DWH te beheren en verder uit te breiden. - Documenteren van het beheer en de overdracht aan interne beheerders. - Adviseren over beheer en toekomstige uitbreidingsmogelijkheden van het DWH. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke datawarehouse-projecten. - Ruime ervaring met BI-projecten, inclusief rapportages en dashboarding, waarbij SQL wordt gebruikt. - Kennis van datamodellering en ETL-tools. - Expertise in Microsoft Azure, SQL Server, Power BI, Cognos en SQL. - Ervaring met gemeentelijke applicaties en samenwerking met verschillende rollen binnen een gemeente, zoals functioneel beheerders, architecten, eindgebruikers en BI-specialisten. - Vaardigheden om kennis over te dragen aan nieuwe BI-specialisten. - Competenties zoals analyserend vermogen, klantgerichtheid, motiveren, resultaatgericht werken, samenwerken, overtuigen, assertiviteit, besluitvaardigheid, plannen en organiseren. - Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands. VOORWAARDEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - De freelancer dient zelf te beschikken over een mobiele telefoon met abonnement en een laptop of iPad voor zakelijke contacten en werkzaamheden ('bring your own device'). - Beschikbaarheid van 32 uur per week, waarvan gemiddeld één dag per week op locatie bij het gemeentehuis. - Maximaal uurtarief van 125 euro exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee van het freelance platform. - Het CV mag maximaal 5 pagina's zijn, opgesteld in het Nederlands en moet minimaal 2 referenties bevatten. SELECTIEPROCEDURE - Stap 1: Beoordeling van CV’s op minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van kandidaten die aan de minimumeisen voldoen, op basis van werkervaring en uurtarief. - Stap 3: Voorselectie van maximaal 10 kandidaten voor verdere beoordeling. - Stap 4: Selectiegesprek met vertegenwoordigers van de opdrachtgever waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het gevraagde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd over de uitkomst. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien de freelancer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn conform de Waadi. - Hybride werken is mogelijk. - De gesprekken vinden plaats op donderdag 13 november 2025. - Vragen kunnen tot maandag 10 november 2025 worden ingediend. - Reageren kan tot woensdag 12 november 2025, 09:00 uur via de link onderaan deze pagina. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.