Coördinator Inkomen
- Nederland
- Gemeente Zutphen
- 5 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
12 november 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht binnen het sociaal domein zoekt de organisatie achter deze zzp opdracht een zelfstandige coördinator die tijdelijk het team Inkomen ondersteunt. De focus ligt op het bewaken van de voortgang van lopende projecten, het leggen van verbinding tussen beleid en uitvoering en het inzichtelijk maken van resultaten. Deze opdracht is ideaal voor een ervaren professional die graag een bijdrage levert aan het versterken van de dienstverlening aan inwoners op het gebied van bestaanszekerheid. JE TAKEN - Monitoren of afspraken uit het project Inwoner in Beeld worden nagekomen. - Signaleren van knelpunten en verbeteringen in de uitvoering. - Opleveren van voortgangsrapportages met concrete aanbevelingen. - Onderzoeken van ondersteuningsbehoeften van consulenten bij dienstverleningsgesprekken. - Vertalen van bevindingen naar aanbevelingen voor structurele ondersteuning en ontwikkeling. - Regie voeren op (sub)projecten binnen de afgesproken kaders. - Bevorderen van samenwerking tussen verschillende disciplines binnen het team. - Bijdragen aan cultuurontwikkeling gericht op vertrouwen, eigenaarschap en gelijkwaardigheid. - Verkennen van beschikbare data en vertalen naar stuurinformatie. - Opzetten van dashboards of formats voor inzicht in resultaten en effecten. - Opleveren van een adviesrapport met aanbevelingen voor datasturing. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein, bij voorkeur binnen de Participatiewet. - Ervaring met projectcoördinatie en het borgen van ontwikkeltrajecten in een gemeentelijke context. - Bekend met de uitgangspunten vertrouwen, gelijkwaardigheid en bestaanszekerheid. - Vaardig in het analyseren en vertalen van data naar praktische stuurinformatie. - Afgeronde hbo bachelor opleiding. - Zelfstandig, resultaatgericht en communicatief sterk. - Bereid om eigen telefoon en laptop te gebruiken (BYOD). WAT BIEDT DE OPDRACHT? - Een tijdelijke, uitdagende opdracht met een duidelijk resultaatgericht karakter. - De mogelijkheid om een belangrijke bijdrage te leveren aan de verbetering van dienstverlening binnen het sociaal domein. - Hybride werken is mogelijk, werkdagen in overleg. - De opdracht wordt uitgevoerd binnen bestaande beleidskaders, maar met eigen regie over aanpak en uitvoering. WERKWIJZE Je werkt zelfstandig en op basis van eigen professionele inzichten. Je stemt periodiek af met de teammanager over voortgang en resultaten. Deze opdracht is geen leidinggevende functie; je adviseert en coördineert zonder directe aansturing van medewerkers. COMPETENTIES - Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. - Luisteren en motiveren. - Resultaatgericht werken en organiseren. - Samenwerken en overtuigen. - Assertiviteit en besluitvaardigheid. - Kritisch en analyserend vermogen. - Plannen en delegeren. OVERIGE EISEN - Maximaal 5 pagina's CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Motivatie geschreven door de professional zelf. - Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) op verzoek. - Inschrijving in handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt indien van toepassing. - Social Return verplichting (SROI) toepassen bij opdrachten boven €75.000. PROCEDURE De selectie bestaat uit meerdere stappen: beoordeling van CV’s op minimale eisen, selectie van top kandidaten op basis van gunningscriteria, uitnodiging voor selectiegesprek en uiteindelijk gunning aan de best passende kandidaat. De opdrachtgever hanteert een zorgvuldige procedure met een opschortende termijn voor bezwaren. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.