Consulent Inkomen
- Gelderland
- Gemeente Oldebroek
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
24 september 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren Inkomensconsulent die zich richt op de beoordeling en rapportage van rechtmatigheid rondom aanvragen levensonderhoud, beëindigingen en mutaties binnen het kader van de Participatiewet, IOAW en IOAZ. JE TAKEN - Beoordelen en rapporteren over de rechtmatigheid van aanvragen levensonderhoud, beëindigingen en mutaties. - Afhandelen van aanvragen minimabeleid en Individuele inkomens toeslag. - Adviseren en informeren van inwoners over hun rechten, plichten en mogelijkheden. - Signaleren van mogelijke fraude en financiële problemen. - Warm overdragen naar collega’s bij vermoedens van multi-problematiek. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat met de opdrachtgever. - Je hebt minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding. - Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Consulent inkomen bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar. - Bij voorkeur minimaal 4 jaar werkervaring als Consulent inkomen bij een gemeente (belangrijk voor selectie). - Ervaring met Civision Samenlevingszaken is een pré. - Je hebt aantoonbare ervaring met functies gericht op rechtmatigheid. - Je bent bekend met Participatiewet, BBZ, WW, ZW of vergelijkbare regelingen. COMPETENTIES - Klantgericht en communicatief sterk. - Analytisch en stressbestendig. - Creatief in het vinden van oplossingen. - Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. - Administratieve discipline. - Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. WERKWIJZE EN SELECTIE De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Dit betekent dat zelfstandigheid volgens de Wet DBA niet volledig van toepassing is. Het is daarom belangrijk dat je je hiervan bewust bent. De selectie bestaat uit meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van je cv op minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op aanvullende criteria met een puntensysteem. - Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek voor de beste kandidaten. - Stap 4: Selectiegesprek waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. OVERIGE INFORMATIE - De functie valt binnen functieschaal 8 volgens de desbetreffende CAO. - Er wordt geen fee in rekening gebracht voor deze opdracht. - De opdracht wordt niet hybride uitgevoerd; locatie en werkdagen worden in overleg bepaald. - Voor deze opdracht zijn maximaal 5 pagina’s cv vereist, opgesteld in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - Daarnaast wordt een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevraagd. - Indien personeel wordt ingezet, moet de opdrachtnemer geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt conform Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. PLANNING - Reactietermijn loopt tot woensdag 24 september 2025 09:00. - Vragen kunnen tot vrijdag 19 september 2025 09:00 ingediend worden. - Gesprekken zijn gepland op maandag 29 september 2025. - Kandidaten worden uiterlijk vrijdag 26 september 2025 geïnformeerd over uitnodiging. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.