Consulent Inkomen
- Overijssel
- Gemeente Zwolle
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
28 juli 2025
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een ervaren consulent inkomen die op zoek is naar een uitdagende zzp opdracht binnen een dynamische gemeentelijke omgeving? De opdrachtgever in Zwolle zoekt een gedreven freelancer die met veel passie en professionaliteit inwoners kan ondersteunen bij hun aanvragen voor uitkeringen en bijzondere bijstand. JE TAKEN - Behandelen van aanvragen voor uitkeringen en bijzondere bijstand met aandacht en respect voor de klant. - Mensen op hun gemak stellen en de juiste waarderende vragen stellen om de kern van de aanvraag helder te krijgen. - Duidelijk communiceren over de termijn van de aanvraagbehandeling en flexibel inspelen op urgente situaties. - Uitleggen van besluiten, ook wanneer een aanvraag wordt afgewezen, zodat dit op een acceptabele manier wordt ontvangen. - Werken binnen de wettelijke kaders, maar ook durven de grenzen op te zoeken waar mogelijk. - Prioriteiten stellen en rustig blijven werken ondanks een mogelijke hoge werkdruk. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting SJD of Social Work. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen. - Voldoen aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat met de opdrachtgever. - Aantoonbare ervaring met de Participatiewet, IOAW en Boetewet is een must en dient expliciet benoemd te worden in het cv. - Minimaal 10 jaar werkervaring als consulent inkomen in de afgelopen 15 jaar wordt gewaardeerd. - Ervaring met het onderhouden van contacten met diverse stakeholders zoals vluchtelingenwerk, bewindvoerders en zorgverleners. - Ervaring in het coachen en begeleiden van collega’s en/of stagiaires. - Goede kennis van de sociale kaart van Zwolle en omgeving. COMPETENTIES - Sterke communicatieve vaardigheden. - Besluitvaardig en oplossingsgericht. - Klantgericht en hulpvaardig. - Integer en proactief. WERKWIJZE EN SELECTIE De uitvoering van deze opdracht vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor zelfstandigheid volgens de Wet DBA niet van toepassing is. De opdrachtgever hanteert een zorgvuldige selectieprocedure: Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op gunningscriteria, waarbij de 10 best scorende kandidaten worden geselecteerd. Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten op relevante ervaring. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever om competenties te toetsen. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. Kandidaten ontvangen bericht over de voortgang na de gesprekken. PRAKTISCHE INFORMATIE - De opdracht is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de geldende CAO. - Er wordt geen fee in rekening gebracht door de bemiddelaar. - Het aantal benodigde professionals is 1 tot 2. - Het cv mag maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en met minimaal 2 referenties. - Hybride werken is mogelijk, de opdracht wordt uitgevoerd van maandag tot en met vrijdag. - Voorafgaand aan de opdracht wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een Geheimhoudingsverklaring en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevraagd. - Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient de opdrachtnemer geregistreerd te zijn conform de Waadi. - Bij opdrachten hoger dan 400.000 euro geldt een Social Return (SROI) verplichting. PLANNING - Vragen kunnen tot woensdag 23 juli 2025, 09.00 uur worden ingediend. - Antwoorden op vragen worden op donderdag 24 juli 2025 gepubliceerd. - Reacties op de opdracht zijn mogelijk tot maandag 28 juli 2025, 09.00 uur. - Gesprekken vinden plaats op woensdag 30 juli 2025 vanaf 09.00 uur. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.