Consulent Inburgering
- Overijssel
- Gemeente Hardenberg
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 75
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
22 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante zzp opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren consulent inburgering die statushouders begeleidt bij hun integratie in Nederland. JE TAKEN - Begeleiden van mensen met een verblijfsvergunning tijdens hun inburgeringstraject. - Uitvoeren van intake- en voortgangsgesprekken om de situatie en mogelijkheden van inburgeraars te evalueren. - Opstellen van een Plan Inburgering en Participatie op maat, met afspraken over begeleiding, scholing, zorg, taallessen en vrijwilligerswerk. - Nauwkeurig registreren van gegevens en uitvoeren van administratieve taken in verschillende systemen. - Samenwerken met collega’s en externe partners om het inburgeringsproces soepel te laten verlopen. - Doorverwijzen van inburgeraars naar accountmanagers voor bemiddeling naar werk. - Actief meedenken over kwaliteitsverbetering en procesoptimalisatie. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie ontstaat met de opdrachtgever. - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding in Social Work, SJD of MWD. - Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inburgering of consulent leefgeld bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar. - Je hebt ervaring met het werken met leefgelden voor Oekraïners in de afgelopen 5 jaar. - Je hanteert een maximum uurtarief van 75 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en parkeerkosten. - Je hebt aantoonbare ervaring met de Participatiewet, Wet Inburgering en de regeling opvang ontheemden Oekraïne. - Je hebt ervaring met externe partners zoals het COA. - Je bent bekend met Persoonlijke Plannen Inburgering en Participatie (PIP). - Je hebt ervaring met het werken in Suite Sociaal Domein (SSD). COMPETENTIES - Goede communicatieve vaardigheden. - Plannen en organiseren. - Samenwerken. - Stressbestendig. - Proactief. WERKWIJZE SELECTIE - Stap 1: Cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen. Alleen kandidaten die hieraan voldoen gaan door. - Stap 2: De beste 3 cv’s worden geselecteerd op basis van aanvullende criteria en uurtarief. - Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt deze 3 cv’s en nodigt de best passende kandidaten uit voor een gesprek. - Stap 4: In het selectiegesprek wordt getoetst op het profiel en competenties. De opdracht wordt gegund aan de beste kandidaat. OVERIGE INFORMATIE - De functie is ingedeeld in functieschaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever. - Er wordt gewerkt van maandag tot en met vrijdag, hybride werken is mogelijk. - Cv’s mogen maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een geheimhoudingsverklaring, een uittreksel KvK en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). - Bij het inzetten van personeel geldt registratie in het handelsregister conform Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven €400.000. PLANNING - Vragen kunnen tot woensdag 17 december 2025 09:00 uur worden ingediend. - Antwoorden worden op donderdag 18 december 2025 gepubliceerd. - De reactietermijn sluit op maandag 22 december 2025 09:00 uur. - Gesprekken vinden plaats op woensdag 24 december 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.