Freelance opdrachten

Coach/Jurist Handhaving

  • Nederland
  • Gemeente Montferland
  • 14 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 januari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

12 december 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren jurist handhaving die als vraagbaak en sparringpartner kan fungeren voor juristen binnen het team handhaving. In deze opdracht begeleid je juristen waar kennis en ervaring ontbreken, vooral bij complexe handhavingszaken. Daarnaast verzorg je de inwerkperiode van nieuwe medewerkers binnen het team. Je draagt ook zorg voor de begeleiding van een medewerker die de nieuwe functie van strategisch adviseur handhaving gaat invullen. Deze rol vraagt om ondersteuning bij het vormgeven en invullen van de functie. Verder ben jij verantwoordelijk voor het afronden van langlopende, complexe handhavingszaken. JE TAKEN - Begeleiden van juristen van junior naar mediorniveau. - Inwerken van nieuwe medewerkers binnen het team handhaving. - Ondersteunen van de strategisch adviseur handhaving bij het ontwikkelen van de functie. - Afronden van complexe handhavingszaken. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde opleiding Rechten op minimaal hbo bachelor niveau. - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist handhaving. - Ervaring met omgevingsrecht binnen een gemeentelijke organisatie. - Bekend met Rx.Mission, Nedbrowser en Corsa. - Maximaal uurtarief van 105 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. COMPETENTIES - Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. - Analytisch en onderzoekend vermogen. - Besluitvaardig met strategisch inzicht in handhaving. - Coachend leiderschap en vaardigheid in kennisoverdracht. - Integriteit en goed kunnen samenwerken. SELECTIEPROCEDURE Stap 1: CV-beoordeling op minimale eisen. Stap 2: Selectie van 10 kandidaten op basis van aanvullende criteria zoals ervaring met begeleiding en ervaring binnen vergelijkbare gemeenten. Stap 3: Beoordeling door de opdrachtgever van geselecteerde kandidaten. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. Kandidaten moeten op alle competenties minimaal een voldoende scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aan het profiel voldoet. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd voor eventuele bezwaren. WERKOMSTANDIGHEDEN - Functieschaal 10 volgens de CAO van de opdrachtgever. - De opdracht betreft een freelance zzp opdracht. - Werkdagen: maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is mogelijk. - De opdracht vindt plaats binnen een gemeente met circa 37.000 inwoners. OVERIGE INFORMATIE - Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet voor aanvang van de opdracht worden aangeleverd. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd zijn als bedrijf conform Waadi. - CV mag maximaal 5 pagina’s bevatten en moet in het Nederlands zijn opgesteld. PLANNING EN REACTIETERMIJN - Vragen kunnen tot vrijdag 5 december 2025 09:00 uur worden ingediend. - Antwoorden worden gepubliceerd op maandag 8 december 2025. - Reacties op de opdracht kunnen tot vrijdag 12 december 2025 09:00 uur worden ingediend. - Selectiegesprekken vinden plaats op 18 december 2025 van 09:00 tot 12:00 uur. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
juridisch, overheid, handhaving, omgevingsrecht, advies