Freelance opdrachten
Premium opdracht

Businesscontroller Bedrijfsvoering

  • Nederland
  • Gemeente Winterswijk
  • 4 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

1 mei 2026

Reageren voor

21 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren businesscontroller voor een uitdagende zzp opdracht binnen een dynamische overheidsorganisatie in Nederland. Deze freelance opdracht richt zich op het adviseren van diverse stakeholders over financieel-beleidsmatige onderwerpen en het begeleiden van verbetertrajecten. JE TAKEN - Adviseren van domein- en teammanagers, strategisch adviseurs, budgethouders en portefeuillehouders over (strategische) besluitvorming met betrekking tot financiële kaders. - Initiëren en begeleiden van verbetertrajecten bij verschillende stakeholders. - Onafhankelijk en integraal advies geven, zowel gevraagd als ongevraagd. - Proactief adviseren richting het college van burgemeester en wethouders, het directieteam, teammanagers en budgethouders. - Bewaken en optimaliseren van financiële processen met focus op juistheid, rechtmatigheid, volledigheid en risico's. - Toetsen van voorstellen binnen de organisatie op financiële consequenties. - Strategisch adviseren over financieel-economische gevolgen van veranderende wet- en regelgeving en beleidsveranderingen. - Verantwoordelijk voor de tijdige en kwalitatieve totstandkoming van planning- en controlproducten zoals kadernota, programmabegroting, jaarrekening en tussentijdse rapportages. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over een afgeronde hbo bachelor opleiding in bedrijfskunde, economie of accountancy. - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een overheidsinstelling. - Bereidheid om minimaal 3 dagen per week fysiek aanwezig te zijn op locatie. - Je werkt met een maximum uurtarief van 120 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. - Je bent sterk analytisch, besluitvaardig, politiek sensitief en kunt goed samenwerken. - Je hebt ervaring met gemeentelijke bedrijfsvoering, financiële processen, BBV en IV3 voorschriften. - Je woont maximaal 75 kilometer van de werklocatie. BELANGRIJKE VOORWAARDEN - De uitvoering van deze opdracht vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Inschrijving is alleen mogelijk als je voldoet aan deze uitvoeringsvoorwaarde. - Het cv moet duidelijk aangeven in hoeverre je aan het profiel voldoet en je reisafstand. - Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties en een motivatiebrief. WERKWIJZE SELECTIE - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. - Stap 2: Selectie van 5 kandidaten op basis van gunningscriteria zoals ervaring en tarief. - Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek met de opdrachtgever. - Stap 4: Definitieve gunning op basis van gesprek en competenties. COMPETENTIES - Sterk analytisch vermogen - Samenwerken - Besluitvaardigheid - Plannen en organiseren - Politieke sensitiviteit WERKTIJDEN EN LOCATIE - Werkdagen: maandag tot en met vrijdag met optie tot 1 dag thuiswerken. - Minimaal 3 dagen per week fysieke aanwezigheid vereist. OVERIGE INFORMATIE - Er wordt gevraagd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, dien je geregistreerd te zijn conform de Waadi. - Vragen kunnen tot 17 juli 2025 09:00 uur worden ingediend. - De reactietermijn sluit op 21 juli 2025 09:00 uur. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
financiën, overheid, advies, management, beleid