(Business) Controller Sociaal Domein
- Overijssel
- Gemeente Zwartewaterland
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
25 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven (Business) Controller Sociaal Domein voor een uitdagende freelance opdracht in een dynamische gemeentelijke omgeving. De gemeente Zwartewaterland, gelegen in een prachtig groene omgeving met een rijke historie, biedt een veelzijdige opdracht aan voor een ervaren financieel adviseur/controller. OPDRACHT Het doel van deze opdracht is het realiseren van een structureel financieel gezond sociaal domein in 2027, binnen de wettelijke kaders en met een houdbare balans tussen zorg, ondersteuning en beschikbare middelen. Je vervult een inhoudelijke controlfunctie en bent tegelijkertijd een bouwer die begrijpt dat duurzame bedrijfsvoering vraagt om proces- en rapportageverbeteringen. Je werkt nauw samen met de concernmanager en de financieel adviseur Sociaal Domein. JE TAKEN - Ondersteuning van de eenheid Sociaal Domein bij alle financiële handelingen. - Bewaken van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus. - Leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C producten. - Toetsen van inkooptrajecten en adviseren over aanbestedingen. - Optimaliseren van processen, rolduidelijkheid en eigenaarschap binnen de eenheid Sociaal Domein. - Adviseren over voorstellen en projecten om te komen tot financieel sluitende voorstellen. - Deelnemen aan organisatie-brede projecten of nieuwe projecten. - Bewaken van acties voor interne beheersing en risicomanagement. - Opstellen van kwartaalrapportages en (project)begrotingen. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller. - Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling. SELECTIECRITERIA - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie of Accountancy (5 punten). - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller (30 punten). - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiële rapportages/analyse (20 punten). - Aantoonbare werkervaring met de bewaking van de planning en kwaliteit van de P&C cyclus binnen het sociaal domein (20 punten). - Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met aanbestedingen en het adviseren hierover (15 punten). - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van kwartaalrapportages en (project)begrotingen (10 punten). COMPETENTIES - Overtuigingskracht. - Verbinder. - Teamspeler. - Analyserend vermogen. - Communicatief sterk. - (Politiek) sensitief. WERKWIJZE SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort, zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. - De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. - De gemeente vraagt om een maandelijkse facturatie met prestatieverklaring. - ‘Bring your own device’ is van toepassing. De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt. De telefoon wordt door de fabrikant nog ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates. Wordt niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk). Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 19 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 20 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.