Freelance opdrachten
Premium opdracht

Bouwcoördinator

  • Nederland
  • Gemeente Ede
  • 4 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

5 januari 2026

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

10 december 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een ervaren bouwcoördinator voor een uitdagende zzp opdracht in de openbare ruimte van een gemeente in Nederland. In deze rol begeleid jij de uitvoering van diverse werkzaamheden en zorg je voor een optimale afstemming tussen bouwende partijen, interne afdelingen en de omgeving. Je bent verantwoordelijk voor het bewaken van bereikbaarheid, leefbaarheid, veiligheid en communicatie tijdens projecten in het centrumgebied en omliggende wijken. JE TAKEN - Afstemmen met bouwende partijen over planning, bouwlogistiek, verkeersmaatregelen, bereikbaarheid en veiligheid - Coördineren van uitvoeringsoverleggen met aannemers, nutsbedrijven en andere uitvoerende partijen - Bewaken van leefbaarheid, doorstroming en veiligheid in het werkgebied - Onderhouden van contact met interne partners zoals handhaving, verkeer, beheer en projectteams - Toezien op naleving van gemeentelijke voorschriften, werkprotocollen, contractafspraken en veiligheidsregels - Optreden bij het niet naleven van afspraken en tijdig escaleren indien nodig - Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners, ondernemers en winkeliers - Afstemmen van bouwlogistiek tussen parallelle projecten en ontwikkelgebieden - Signaleren van risico’s en verstoringen en het treffen van passende maatregelen - Informeren van betrokkenen en bijdragen aan heldere communicatie richting de omgeving en stakeholders GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding - Minimaal 1 jaar recente werkervaring als bouwcoördinator binnen een gemeentelijke of (semi)publieke organisatie - Minimaal 3 jaar ervaring met omgevingsmanagement en/of bouwcoördinatie bij gebieds- of vastgoedontwikkelingen - Uurtarief maximaal 90 euro exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee - Bereidheid tot het gebruik van eigen laptop en mobiel (BYOD) - Inschrijving mag geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking tot stand brengen volgens Wet DBA COMPETENTIES - Omgevingsbewustzijn - Samenwerken - Oordeelsvorming - Overtuigingskracht - Stressbestendigheid SELECTIECRITERIA De opdrachtgever beoordeelt kandidaten op de volgende punten: - Ervaring met bouwcoördinatie in stedelijke of complexe omgevingen - Ervaring met omgevingsmanagement bij werkzaamheden in de openbare ruimte - Toezicht en handhaving op naleving van werkprotocollen en veiligheidsmaatregelen - Coördinatie van bouwlogistiek en meerdere uitvoerende partijen - Samenwerking binnen gemeentelijke organisatie en afstemming met interne afdelingen - Bereidheid tot kosteloze overname na 12 maanden bij wederzijds goedvinden WERKWIJZE EN PROCEDURE - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever - Screening op integriteit, betrouwbaarheid en zelfstandigheid vindt plaats voorafgaand aan gunning - CV's worden beoordeeld op minimumeisen en selectiecriteria - Kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel OVER DE OPDRACHT De werkzaamheden vinden plaats binnen een gemeente die volop in ontwikkeling is en zich richt op leefbaarheid, duurzaamheid en een prettige woonomgeving. Het team waar je mee samenwerkt is betrokken bij het onderhoud en beheer van de openbare ruimte, inclusief groenvoorzieningen, wegen, speelvoorzieningen en ondergrondse infrastructuur. Je draagt bij aan het vergroten van het woongenot en werkplezier van inwoners en ondernemers. VOORWAARDEN - Gebruik eigen laptop en mobiel (BYOD) - Uurtarief maximaal 90 euro exclusief btw - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties - Verklaring Omtrent het Gedrag kan worden gevraagd - Screening op arbeidsrelatie conform Wet DBA - Mogelijkheid tot hybride werken - Werkdagen maandag tot en met vrijdag PLANNING - Reactietermijn tot 10 december 2025, 09:00 uur - Gesprekken gepland op 17 december 2025 - Vragen kunnen ingediend worden tot 2 december 2025, 09:00 uur Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
bouw, omgevingsmanagement, projectmanagement, publieke sector, infra, beheer