Freelance opdrachten

Bestuurssecretaris - Organisatiejurist

  • Nederland
  • Omgevingsdienst Rivierenland (ODR)
  • 16 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

9 december 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een tijdelijke opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren bestuurssecretaris of organisatiejurist die bestuurlijke besluitvorming binnen een publieke organisatie ondersteunt. Deze freelance opdracht richt zich op het zorgvuldig, transparant en juridisch onderbouwd tot stand brengen van besluiten die de leefomgeving beïnvloeden. JE TAKEN - Bestuurlijke ondersteuning bieden aan directie en bestuur, waaronder secretariële taken voor het algemeen en dagelijks bestuur. - Voorstellen screenen op volledigheid, juistheid en uitvoerbaarheid. - Organiseren van agenda’s en opstellen van verslagen. - Bewaken van de uitvoering van genomen besluiten. - Adviseren over mandaatgebruik en integriteit bewaken. - Fungeren als klachtencoördinator volgens relevante regelgeving. - Ontwikkelen en adviseren over gemeenschappelijke regelingen, organisatiebesluiten en mandaatregelingen. - Implementeren van juridische kaders binnen de organisatie. - Toetsen van contracten en overeenkomsten en signaleren van juridische risico’s. - Onderhouden van contacten met interne en externe stakeholders en zorgen voor heldere informatievoorziening. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde hbo bachelor opleiding in Rechten, Bestuurskunde of Publiek Management. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als bestuurssecretaris en/of organisatiejurist binnen de overheid of publieke samenwerkingsverbanden. - Aantoonbare kennis van gemeenschappelijke regelingen, mandaatregelingen, organisatiebesluiten en bestuursrecht. - Ervaring met contractadvies en risicobeheersing. - Bekwaam in het organiseren en opvolgen van bestuurlijke processen. - Bestuurlijke sensitiviteit en juridisch oordeelsvermogen. - Goede communicatieve vaardigheden en integriteit. VOORWAARDEN - De uitvoering van de opdracht vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor geen arbeidsrelatie ontstaat. - Bring your own device is van toepassing; er worden geen IT-middelen verstrekt. - Maximaal uurtarief van 106 euro exclusief btw, inclusief reiskosten en fee. - Het cv mag maximaal 5 pagina’s beslaan en moet minimaal 2 referenties bevatten. - De opdracht wordt vervuld op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is mogelijk. - Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) wordt gevraagd. SELECTIEPROCEDURE Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op basis van ervaring en kennis, waarbij maximaal 10 kandidaten worden geselecteerd. Stap 3: Opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde kandidaten en nodigt de best scorende uit voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever, waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het gevraagde profiel. Kandidaten worden geïnformeerd over de uitkomst en er geldt een opschortende termijn voor eventuele bezwaren. PLANNING EN REACTIETERMIJN - Reacties kunnen worden ingediend tot dinsdag 9 december 2025, 09:00 uur. - Vragen over de opdracht kunnen tot dinsdag 2 december 2025, 09:00 uur worden gesteld. - Antwoorden op vragen worden op vrijdag 5 december 2025 gepubliceerd. - Selectiegesprekken vinden plaats op maandag 15 december 2025. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Bekijk externe opdracht
Tags:
bestuur, juridisch, overheid, management, contractbeheer, advies