Freelance opdrachten

Beleidsmedewerker Sociaal Domein

  • Nederland
  • Gemeente Doesburg
  • Vandaag

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

4 augustus 2025

Einddatum

1 december 2025

Reageren voor

25 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever is op zoek naar een ervaren freelance Beleidsmedewerker Sociaal Domein die per direct beschikbaar is voor een uitdagende zzp opdracht binnen een gemeentelijke organisatie. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen en implementeren van nieuwe verordeningen en beleidsregels binnen de WMO, het definitief vaststellen van verleende subsidies en het bijdragen aan het gemeentelijke hitteplan. Daarnaast voer je diverse voorkomende werkzaamheden uit die bijdragen aan het verbeteren van het sociaal domein. JE TAKEN - Opstellen en evalueren van beleidsdocumenten en verordeningen op het gebied van WMO. - Beoordelen en vaststellen van subsidies die binnen het sociaal domein worden verstrekt. - Bijdragen aan gemeentelijke projecten zoals het hitteplan. - Adviseren en coördineren binnen het sociaal domein op basis van jouw praktijkervaring. - Analyseren van beleidsvraagstukken en het doen van verbetervoorstellen. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in uitvoerende, adviserende en coördinerende functies binnen het sociaal domein. - Afgeronde wo-masteropleiding gericht op Zorg en Welzijn. - Ervaring als consulent WMO, ambulant begeleider of in vergelijkbare functies is een pré. - Kennis van PowerBI en aanverwante informatie-inrichting is gewenst. - Ervaring met kwaliteitsverbetering binnen een gemeentelijke organisatie. - Analytisch sterk met een kritische en resultaatgerichte werkhouding. - Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid. - Klantgericht, motiverend, samenwerkingsgericht en organisatorisch vaardig. VOORWAARDEN - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waarbij geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat. - Beschikbaarheid vanaf 4 augustus 2025 voor 32 uur per week, met mogelijke verlengingen. - Het is een vereiste om te voldoen aan de Wet DBA, waarbij zelfstandigheid gewaarborgd moet zijn. - Maximaal 5 pagina’s cv in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Inschrijving kan alleen als zelfstandige ondernemer zonder personeel ter beschikking te stellen, tenzij geregistreerd conform Waadi. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). SELECTIEPROCEDURE - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimale eisen. - Stap 2: Selectie van drie kandidaten op basis van gunningscriteria zoals kennis van PowerBI, ervaring met kwaliteitsverbetering en uitvoerende ervaring binnen WMO/WLZ. - Stap 3: Beoordeling door de opdrachtgever op relevante werkervaring. - Stap 4: Selectiegesprek waarbij competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit op het gevraagde profiel. Bij gelijke scores is het uurtarief doorslaggevend. WERKWIJZE - Werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag, hybride werken is mogelijk in overleg. - De gesprekken vinden plaats op woensdag 30 juli 2025 om 16.00 uur. - Vragen over de inhoud kunnen tot dinsdag 22 juli 2025 09.00 uur worden ingediend. - Reageren kan tot vrijdag 25 juli 2025 09.00 uur via de link onderaan deze pagina. Ben jij een zelfstandige professional met passie voor het sociaal domein en beschik je over de gevraagde kennis en ervaring? Dan is deze freelance opdracht bij een dynamische gemeentelijke organisatie in Nederland iets voor jou. Reageer direct via de link onderaan deze pagina en grijp deze kans om jouw expertise in te zetten binnen een prettige en informele werkomgeving waar je veel ruimte krijgt om jezelf te ontwikkelen.

Tags:
zorg, welzijn, beleid, overheid, data-analyse