Beleidsmedewerker kunst, cultuur en erfgoed
- Nederland
- Gemeente Aalten
- 4 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
18 december 2025
Opdrachtbeschrijving
Ben jij een ervaren beleidsmedewerker met een passie voor kunst, cultuur en erfgoed? De organisatie achter deze zzp opdracht zoekt een gedreven freelancer voor een tijdelijke opdracht van 6 maanden, 32 uur per week, in een groene en landelijke omgeving aan de rand van de Achterhoek. JE TAKEN - Deelname aan en ondersteuning van de omgevingscommissie. - Ondersteunen bij de verlening van monumentensubsidies. - Plannen en begeleiden van exposities in het gemeentehuis. - Uitvoering geven aan het Cultuur en ErfgoedPact. - Realiseren van de uitvoeringsagenda cultuur behorende bij de Nota een warm BAD voor cultuur. - Adviseren over kunst in de openbare ruimte, inclusief overleg over onderhoud en reparaties. - Adviseren bij (bouw)projecten met betrekking tot kunst en erfgoed. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur én erfgoed. - Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente. - Je bent politiek sensitief, communicatief sterk en hebt een hands-on mentaliteit. - Je bent proactief, klantgericht en beschikt over goede netwerk- en relatievaardigheden. SELECTIECRITERIA - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in kunst, cultuur én erfgoed (40 punten). - Minimaal 2 jaar werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente (30 punten). - Minimaal 1 jaar werkervaring in kunst, cultuur én erfgoed bij een gemeente (20 punten). - Aantoonbare ervaring met adviseren bij (bouw)projecten (10 punten). VOORWAARDEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waardoor geen zelfstandigheid volgens de Wet DBA wordt behaald. - De opdrachtgever sluit een arbeidsrelatie uit; inschrijvers moeten dit waarborgen. - Maximaal 5 pagina's cv in het Nederlands, met minimaal 2 referenties en een motivatie geschreven door de freelancer zelf. - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, hybride werken is mogelijk. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - Het facturatieproces verloopt via de facturatiemodule van het freelance platform. PROCEDURE - CV's worden beoordeeld op de minimumeisen. - De vijf best scorende kandidaten worden voorgelegd aan de opdrachtgever. - De opdrachtgever nodigt de beste kandidaten uit voor een selectiegesprek. - De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. PLANNING - Reacties kunnen worden ingediend tot donderdag 18 december 2025, 09:00 uur. - Vragen kunnen tot maandag 15 december 2025, 09:00 uur worden gesteld. - Gesprekken vinden plaats op maandag 5 januari 2026. - Uitnodigingen voor gesprekken worden uiterlijk vrijdag 2 december 2026 verstuurd. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.