Freelance opdrachten

Beleidsmedewerker Beschermd wonen/Maatschappelijke opvang/Zorg en veiligheid

  • Overijssel
  • Gemeente Zwartewaterland
  • 17 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

3 december 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever is op zoek naar een gedreven beleidsmedewerker die vanaf januari 2026 een belangrijke rol gaat vervullen bij de doorontwikkeling en uitvoering van het beschermd wonen binnen de gemeente. Deze opdracht richt zich op het begeleiden en bewaken van de transitie waarbij de ondersteuning steeds meer in de thuissituatie wordt vormgegeven. De organisatie achter deze zzp opdracht heeft een duidelijke toekomstvisie vastgesteld en zoekt een freelancer die deze ambities verder helpt realiseren. JE TAKEN - Uitvoeren van de doorcentralisatie van beschermd wonen. - Zelfstandig opereren in interne en externe overlegverbanden, ook bij politiek gevoelige onderwerpen. - Adviseren en trekken van actuele vraagstukken en opgaven rondom zorg en veiligheid. - Stimuleren van integraliteit en kwaliteit in beleidsprocessen. - Monitoren van beleidsmatige effecten en continuïteit waarborgen op dossiers op het snijvlak van zorg en veiligheid. - Organiseren en voorzitten van multidisciplinaire overleggen. - Fungeren als aanspreekpunt voor ketenpartners. - Doorontwikkeling van het AVE-model. - Opstellen van beleidsvoorstellen, collegevoorstellen en het beantwoorden van schriftelijke vragen en moties van raadsleden. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. - Minimaal 4 jaar werkervaring als adviseur sociaal domein bij een gemeente in de afgelopen 12 jaar. - Minimaal 4 jaar werkervaring op het gebied van zorg en veiligheid bij een gemeente. - Minimaal 2 jaar ervaring met beschermd wonen. - Aantoonbare ervaring met het coördineren van samenwerking met externe partijen en stakeholders. - Ervaring met het voorbereiden, ontwikkelen en implementeren van beleidsstukken en strategieplannen. - Ervaring met de implementatie van de Wet verplichte GGZ. - Je bent communicatief sterk, kunt goed positioneren in een politiek-bestuurlijke context en bent een echte verbinder. - Je toont eigenaarschap en kunt zelfstandig werken. VOORWAARDEN - De uitvoering van de opdracht vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Bring your own device: je dient zelf te beschikken over een laptop (Windows 10 of 11, USB-C met Thunderbolt 4), een mobiele telefoon met abonnement en de laatste updates. - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Hybride werken is mogelijk, werkdagen zijn maandag tot en met vrijdag. - Je levert een Verklaring Omtrent het Gedrag, een uittreksel Handelsregister, een integriteits- en geheimhoudingsverklaring en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument aan. COMPETENTIES - Mondelinge en schriftelijke communicatie. - Kunnen positioneren in het politiek-bestuurlijke krachtenveld. - Verbinden en draagvlak creëren. SELECTIEPROCEDURE De selectie verloopt via meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van de CV’s op de minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van de CV’s op gunningscriteria. - Stap 3: Voorleggen van de beste 10 kandidaten aan de opdrachtgever. - Stap 4: Selectiegesprekken met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Kandidaten die niet geselecteerd worden, ontvangen bericht over de voortgang. PLANNING - Reactietermijn tot woensdag 3 december 2025 09:00. - Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 27 november 2025 09:00. - Selectiegesprekken vinden plaats op vrijdag 5 december 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
sociaal domein, zorg, beleid, veiligheid, overheid