Freelance opdrachten

Beleidsadviseur/ondersteuner Teammanager Leefbaarheid en Wijkregie

  • Flevoland
  • Gemeente Meppel
  • 20 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

32

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

6 juni 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven beleidsadviseur voor het team Leefbaarheid & Wijkregie. In deze freelance opdracht werk je aan vraagstukken op het snijvlak van het fysieke en sociale domein in de gemeente. Je gaat werken in een dynamisch team dat bestaat uit professionals die de APV en Bijzonder wetten vergunningen verzorgen, juridisch advies geven op de APV, toezicht en handhaving APV en Omgevingswet, ondermijning vraagstukken oppakken maar ook toezicht en handhaving in de openbare ruimte (BOA’s) en de wijkregisseurs. WAT GA JE DOEN? Je ondersteunt de teammanager door je ervaring in te zetten op de horizontale opgave in de gemeente om te komen tot gedragen voorstellen. Voorstellen die richting geven maar ook helderheid geven aan de uitvoerende taken van het team maar waar andere teams weer op kunnen aansluiten. Waar anderen het niet weten kies jij een richting. Je stelt richtinggevende kaders of beleid op en zorgt voor een vertaling naar de uitvoering en daarmee helderheid over rollen en verantwoordelijkheden. Of je pakt een integraal thema op en schrijft voorstellen voor een gerichte uitvoering passend bij de juridische mogelijkheden en de uitvoeringscapaciteit. Je weet als geen ander wanneer deze op bestuurlijk niveau onder de aandacht gebracht moet worden. Je ontzorgt hierin de teammanager en zorgt er voor dat je haar pro-actief van de juiste inhoudelijke advisering voorziet. Jouw adviezen zijn gericht aan college, directie, leidinggevenden en collega’s en je werkt aan opgaven in afstemming met portefeuillehouder en ambtelijk opdrachtgever. Je kijkt hierbij breed naar wat er al in de organisatie is vastgelegd en wat daarin bestendigd kan worden of juist wat aangepast moet worden. HOOFDTAKEN - Nota’s opstellen. - Afstemming management/bestuur/(externe) partners. - Basis op orde houden. - Ontwikkelen richtinggevende kaders en beleid, toezien op implementatie en evalueren. - Ad hoc zaken oppakken waar de teammanager niet aan toe komt zoals een persvraag of een vraag van de bestuurders of de raad. - Zaken die bepaalde urgentie kennen die met de organisatie- en teamontwikkeling gaan. GEZOCHT PROFIEL - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelorniveau. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar. - Aantoonbare werkervaring met de APV én de Omgevingswet (benoem dit specifiek in het cv). - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op verschillende beleidsterreinen binnen een gemeente op het snijvlak van fysiek - en sociaal domein. - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting. - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid gericht op het fysiek - en sociaal domein. - Aantoonbare werkervaring met het adviseren van college, directie en andere leidinggevenden. COMPETENTIES - Communicatief zeer vaardig (mondeling & schriftelijk). - Integraal samenwerken en overkoepelend denken. - Netwerker. - Politieke sensitiviteit. - Overtuigingskracht. - Proces van beleidsvoornemen omzetten naar gedragen besluit. - Beleid laten aansluiten bij praktijk in verbinding met collega’s. - Beargumenteren van beleid richting management en bestuur. - Weet alles over beleid en procedures, schept duidelijkheid waar anderen het niet weten. BEGELEIDING EN SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen De cv’s worden beoordeeld op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd De cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking beoordeeld op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de eerste selectie zijn gekomen in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring en ervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1 CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Is hybride werken mogelijk: ja De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Minimaal 2 dagen op kantoor aanwezig. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 9 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken. Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 27 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 28 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 6 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
beleidsadvies, gemeente, juridisch, sociaal domein, fysiek domein