Beleidsadviseur sociale basis
- Nederland
- Gemeente Maasdriel
- 3 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
14 januari 2026
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
2 januari 2026
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever is op zoek naar een gedreven freelancer die als beleidsadviseur sociale basis een belangrijke rol gaat vervullen binnen het sociaal domein. Deze opdracht speelt in op de ambitie om een samenleving te creëren waarin inwoners actief kunnen deelnemen en zich thuis voelen. De organisatie werkt vanuit het principe ‘Samen doen’ en zet in op een toekomstbestendige en wendbare samenleving. De nadruk ligt op het tijdig en passend bieden van hulp aan inwoners, waarbij samenwerking en daadkracht centraal staan. JE TAKEN - Bijdragen aan sociale cohesie en samenredzaamheid in de verschillende kernen van de gemeente. - Samenwerken met partners in het veld om problemen vroegtijdig te signaleren en preventie te versterken. - Versterken van het organiserend vermogen binnen wijken en dorpen. - Verbinden van beleid, uitvoering en inwonersinitiatieven. - Actief bijdragen aan de transformatieopgave binnen het sociaal domein. - Werken aan gebiedsgerichte aanpakken aan de hand van opgestelde kernagenda’s. - Samenbrengen van verschillende actoren zoals welzijnsorganisaties, dorpsraden, zorginstanties en gebiedsteams. - Vormgeven aan integrale werkwijzen vanuit één toegang en één werkwijze. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein bij een gemeente. - Je hebt in de afgelopen 5 jaar ervaring met preventief beleid, sociale basis, het voorliggend veld en/of gebiedsgericht werken. - Je hebt ervaring met samenwerken met maatschappelijke partners zoals welzijnsorganisaties, dorpsraden en zorginstanties. - Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met project- en programmatisch werken binnen gemeenten. SELECTIECRITERIA - Ervaring met beleidsontwikkeling gericht op preventie, sociale cohesie en het voorliggend veld (30 punten). - Ervaring met kernagenda’s, wijkgericht samenwerken en integraal werken met gebiedsteams (20 punten). - Ervaring met het begeleiden van inwonersinitiatieven, inclusief minimaal één concreet succesvol voorbeeld (15 punten). - Ervaring met de implementatie van hervormingsagenda’s rondom jeugd, toegang en transformatieprogramma’s (20 punten). - Ervaring met advisering aan bestuur en management en het schrijven van collegevoorstellen (15 punten). COMPETENTIES - Strategisch inzicht en omgevingsbewustzijn. - Vermogen om te verbinden en samen te werken. - Resultaatgericht sturen. - Bestuurlijke sensitiviteit. - Sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. - Organisatievermogen en planmatig werken. - Leiderschap en overtuigingskracht. - Flexibiliteit en veerkracht. WERKWIJZE EN PLANNING De opdracht betreft een tijdelijke inhuur waarbij het belangrijk is dat je op werkdagen van maandag tot en met vrijdag beschikbaar bent. Hybride werken is mogelijk, wat flexibiliteit biedt in werkplek en -tijd. De gesprekken vinden plaats op donderdag 8 januari 2026, waarbij kandidaten uiterlijk dinsdag 6 januari 2026 bericht ontvangen over hun uitnodiging. De reactietermijn sluit op vrijdag 2 januari 2025 om 09:00 uur. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) die voor aanvang van de opdracht aanwezig moet zijn. - CV’s dienen maximaal 5 pagina’s te bevatten, opgesteld te zijn in het Nederlands en minimaal 2 referenties te vermelden. - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd staan in het handelsregister conform Waadi. - Voor vragen over de inhoud kun je contact opnemen via de website, procedurevragen kunnen telefonisch gesteld worden. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.