Beleidsadviseur sociaal domein - participatiewet - armoedebeleid
- Drenthe
- Gemeente Meppel
- 15 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
24
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2025
Einddatum
1 juli 2026
Reageren voor
3 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een ervaren beleidsadviseur voor een uitdagende freelance opdracht in het Sociaal Domein. Je gaat aan de slag met beleidsopgaven in de Participatie en hebt ruime kennis van armoede- en schuldenbeleid en de Participatiewet. JE TAKEN - Beleidsontwikkeling Participatiewet, met nadruk op het inkomensdeel. - Sturing, monitoring en evaluatie van de voortgang van het beleidsplan en uitvoeringsplan armoede en schulden. - Vertaling van actuele ontwikkelingen naar beleid en concrete acties. - Projectleiding voor de doorontwikkeling van het Geldloket. - Budgetbeheer en toezicht op budgetten. - Sparringpartner en buddy op beleidsonderwerpen voor beleidscollega's. - Proactief adviseren van het bestuur. GEZOCHT PROFIEL - Afgeronde hbo bachelor opleiding. - Minimaal 3 jaar werkervaring als beleidsadviseur in het Sociaal Domein binnen een overheidsinstelling. - Sterke communicatieve, politieke en bestuurlijke adviesvaardigheden. - Helikopterview en focus op verschillende beleidsopgaven. - Energiek, enthousiast en een sterke verbinder. PREFERENTIES - Afgeronde wo master opleiding in Bestuurskunde, Politicologie of Sociologie. - Minimaal 5 jaar werkervaring als beleidsadviseur in het Sociaal Domein binnen een gemeentelijke instelling. - Minimaal 3 jaar werkervaring met de Participatiewet, inkomensdeel, of armoede- en schuldenbeleid. - Minimaal 3 jaar werkervaring met het adviseren van een politiek bestuur. - Werkervaring met projectmatig werken. PRAKTISCHE DETAILS - Startdatum: juni 2025. - Duur: 1 jaar met optionele verlenging van 2x een half jaar. - Uren: 20 tot 24 uur per week, deels thuiswerken mogelijk. - Locatie: Meppel, fysieke aanwezigheid vereist tijdens inwerkfase en af en toe bij raadsvergaderingen in de avonduren. BEGELEIDINGS- EN SELECTIEPROCES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen. Stap 2: Selectie van 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. OVERIGE INFORMATIE - Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist. - Integriteitsverklaring en geheimhoudingsverklaring vereist. - Uittreksel Handelsregister (KvK) vereist. - Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vereist. - Mobiele telefoon wordt verstrekt, eigen laptop voor thuiswerken vereist. - Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten hoger dan €400.000. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.