Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid
- Nederland
- Werkorganisatie Druten Wijchen
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 december 2025
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
5 november 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die zich wil inzetten voor integrale veiligheid binnen twee gemeenten in Nederland. Deze zzp opdracht richt zich op het aanpakken van ondermijnende criminaliteit en het adviseren over veiligheidsvraagstukken, waarbij je samenwerkt met diverse partners en het bestuur. JE TAKEN - Verantwoordelijk voor de lokale aanpak van ondermijnende criminaliteit. - Overleg voeren met collega’s en externe partners zoals politie, woningcorporaties en het RIEC. - Organiseren van ondermijningscontroles in de gemeenten. - Adviseren van het gemeentebestuur over onderwerpen als drugs- en mensenhandel. - Bewustwordingssessies organiseren om interne kennis over ondermijning te vergroten. - Bijdragen aan evenementenveiligheid, met speciale aandacht voor thema’s zoals een veilige jaarwisseling. - Actief meewerken aan andere nieuwe en ondersteunende taken binnen het veiligheidsdomein. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding, bij voorkeur in integrale veiligheid of bestuurskunde. - Ten minste 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur openbare orde en veiligheid in de afgelopen 5 jaar. - Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeente. - Beschikbaar vanaf uiterlijk 17 november 2025 voor circa 20 uur per week. - Inschrijver voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarden waarbij geen arbeidsrelatie ontstaat met de opdrachtgever. COMPETENTIES - Je hebt actuele kennis van integrale en fysieke veiligheid. - Je functioneert goed in een dynamische omgeving met veel verschillende activiteiten. - Je bent op de hoogte van politieke ontwikkelingen en kunt belangen afwegen. - Je weet mensen te verbinden en samen tot oplossingen te komen. - Je bent daadkrachtig, flexibel in werktijden en hebt een gezonde dosis humor. WERKWIJZE EN SELECTIE De opdracht wordt uitgevoerd onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever, waarbij zelfstandigheid volgens de Wet DBA niet van toepassing is. De selectie verloopt via meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. - Stap 2: Selectie van de 10 best scorende kandidaten op basis van ervaring en opleiding. - Stap 3: Voorleggen van deze kandidaten aan de opdrachtgever voor beoordeling. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel en de competenties. Kandidaten ontvangen na afloop bericht over de uitkomst. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht is ingedeeld in functieschaal 10 volgens de geldende CAO. - Voor deze opdracht wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - Facturatie verloopt via een facturatiemodule van de bemiddelaar. - De opdracht biedt hybride werken. - Cv’s mogen maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en moeten minimaal 2 referenties bevatten. - Motivatiebrief toegevoegd als één document achter het cv. - Vragen over de opdracht kunnen tot 3 november 2025 worden gesteld. - Reacties op de opdracht zijn mogelijk tot uiterlijk 5 november 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.