Beleidsadviseur Externe Veiligheid
- Utrecht
- BIJ12
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
8
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 augustus 2025
Einddatum
31 januari 2026
Reageren voor
7 juli 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies van Nederland. De organisatie achter deze ZZP opdracht brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland en zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Er wordt gewerkt vanuit vier units: Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater), Natuurinformatie en Natuurbeheer, GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen en Stikstof en Natura 2000. WAT GA JE DOEN De opdracht bestaat uit twee hoofdonderdelen: PORTAAL ATLAS VEILIGHEID (PAV) Eind 2024 is de Landelijke Signaleringskaart geïntegreerd in de Atlas van de Leefomgeving. Specialisten van de provincies maken gebruik van de PAV. Om te blijven voorzien in de informatiebehoefte van de provinciale EV-specialisten zijn afspraken in het TOIV afgestemd en deze worden gemonitord. IPO is een stakeholder in het informatieproduct: provincies zijn bevoegd gezag voor de Seveso-inrichtingen. Provincies hebben daardoor behoefte aan betrouwbare data en handige functionaliteiten via deze viewer. Jij levert daarom: - Advies over de doorontwikkeling van de PAV (in een Agile proces). - Inbreng in, door deelname aan, de PAV-werkgroep. - Advies over en bijdragen aan de organisatie van de gebruikersdag op 16 september 2025. - Aanbevelingen op basis van gebruikersinput. POPULATIESERVICE Het beheer van de populatieservice door de organisatie wordt geëvalueerd voor besluitvorming over definitief beheer. Afhankelijk van de uitkomst van de evaluatie zijn er twee scenario’s en daarom worden van jou de volgende bijdragen en resultaten verwacht: Scenario 1: Overdracht aan nieuwe beheerder - Verkennende gesprekken met potentiële beheerders en gebruikers. - Een overdrachtsplan en een plan (van aanpak) voor structureel beheer door de nieuwe beheerder inclusief tijdlijn en governance. - Besluitvormingsnotitie en advies voor het IPO-bestuur. Scenario 2: Structureel beheer bij de organisatie - Een plan (van aanpak) voor structureel beheer door de organisatie, inclusief governance en meerjarenbegroting. - Coördineren en begeleiden van het proces om te komen tot afspraken en contract. - Besluitvormingsnotitie en advies voor het IPO-bestuur. - Een werkgroep voor inhoudelijke ontwikkeling en begeleiding, in overleg met de organisatie. - Afstemming met RIVM en andere stakeholders en communicatie met gebruikers. Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief). WERKTIJDEN EN LOCATIE Gemiddeld 8 uur per week met een optie tot verlenging van 2 x 6 maanden. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt ervaring met Agile processen. - Je hebt ervaring met het coördineren en begeleiden van werkgroepen. - Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. - Je bent in staat om complexe informatie te vertalen naar duidelijke adviezen. - Je hebt ervaring met het opstellen van plannen van aanpak en besluitvormingsnotities. - Je hebt een netwerk binnen relevante stakeholders zoals provincies en RIVM. - Je bent flexibel en kunt goed omgaan met veranderende omstandigheden. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.