Beheerder Riool en waterzorg
- Nederland
- Gemeente Doesburg
- Gisteren
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
1 september 2026
Reageren voor
4 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van het riolerings- en watersysteem binnen een kleine gemeente. Deze zzp opdracht richt zich op het waarborgen van een goed functionerend, klimaatadaptief ingericht en planmatig beheerd systeem dat ook in de toekomst in goede conditie blijft. JE TAKEN - Beheer en onderhoud van riolering en water, inclusief vrij verval- en mechanische riolering, wadi’s en watergangen. - Uitvoeren en coördineren van rioolinspecties. - Uitzetten van reinigingsactiviteiten en herstelmaatregelen. - Opstellen en actualiseren van beheer- en meerjarige onderhoudsplannen. - In kaart brengen van vervangingsopgaven. - Leveren van input voor beleidsplannen. - Actueel houden van het beheersysteem (Kikker BrutIS) en aanleveren van data voor beleid en projecten. - Beheer van rioleringsbudgetten en verantwoording afleggen binnen de planning- en controlcyclus. - Fungeren als aanspreekpunt voor collega’s, externe partijen en inwoners op het gebied van riool- en waterbeheer. - Adviseren bij projecten over nieuwe riolering, hydraulische aspecten en controle van bestekken. - Afhandelen van klachten en meldingen in samenwerking met collega’s en externe partijen. - Adviseren over vergunningaanvragen en behandelen van aanvragen voor nieuwe huisaansluitingen. GEZOCHT PROFIEL - Per direct beschikbaar. - Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau. - Minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van riool en waterzorg. - Minimaal 3 jaar ervaring binnen een gemeente (35 punten). - Minimaal 3 jaar ervaring met projectmatig en cyclisch werken (35 punten). - Minimaal 3 jaar ervaring met het onderhouden van contacten met inwoners en/of aannemers (30 punten). - Hands-on mentaliteit; je bent een denkende doener die naast uitvoeren ook adviseert en informeert. - Planmatig en gestructureerd kunnen werken, coördineren en regisseren. - Snel kunnen schakelen en contacten onderhouden, zowel intern als extern. - Kritisch kunnen optreden als opdrachtgever. - Budgetten kunnen bewaken, beheren en hierover rapporteren. - Zelfstarter die verantwoordelijkheid neemt binnen kaders. WERKWIJZE EN SELECTIE De beoordeling van kandidaten verloopt in meerdere stappen. Eerst wordt gekeken of het cv voldoet aan de minimumeisen. Daarna volgt een vergelijking op de gunningscriteria. Van de beste tien kandidaten worden de cv’s voorgelegd aan de opdrachtgever. De kandidaten die het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin ook de competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd op locatie, met mogelijkheid tot hybride werken. - De opdrachtgever vraagt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). - Indien je personeel ter beschikking stelt, dien je als bedrijf geregistreerd te zijn conform de Waadi. - CV’s mogen maximaal 5 pagina’s zijn, opgesteld in het Nederlands en voorzien van minimaal 2 referenties. - De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 6 augustus 2025. - Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 31 juli 2025, 09:00 uur. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.