Assetmanager maatschappelijk vastgoed
- Overijssel
- Gemeente Raalte
- 2 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
36
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 januari 2026
Einddatum
1 juli 2026
Reageren voor
28 november 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante zzp opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren assetmanager maatschappelijk vastgoed die de eigenaarsrol van een gemeentelijke vastgoedportefeuille op zich neemt. Als freelancer ben jij het eerste aanspreekpunt voor huurders en stuur je op financiële, juridische en technische aspecten van de panden. Je draagt bij aan portefeuillesturing, optimalisatie en verduurzaming van het maatschappelijk vastgoed en helpt het vastgoedmanagement te professionaliseren. JE TAKEN - Adviseren over vastgoedstrategieën en exploitatie van bestaande en nieuwe gebouwen, inclusief aankopen, verhuur en nieuwbouwprojecten. - Ontwikkelen en uitvoeren van duurzaam vastgoedbeleid met oog voor kwaliteit, effectiviteit en efficiëntie. - Implementeren van contractmanagement en onderhouden van netwerken met gebruikers en leveranciers. - Deelnemen aan vastgoedprojecten en adviseren over huisvesting- en accommodatieplannen. - Samenwerken met programmamanagement en bestuur bij complexe en politiekgevoelige vraagstukken. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in vastgoed, bouwkunde of een vergelijkbare richting. - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in assetmanagement of vastgoedbeheer bij een overheidsinstelling. - Ervaring met contractmanagement op het gebied van vastgoed is vereist. - Sterke communicatieve vaardigheden en een transparante, probleemoplossende werkhouding. - Affiniteit met huurrecht, aanbestedingsrecht en ervaring met onderhandelingen. - Bij voorkeur ervaring met verduurzaming van maatschappelijk vastgoed. BELANGRIJKE VOORWAARDEN - De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever, waardoor er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaat. - De inschrijver dient deze zelfstandigheid te waarborgen. - Maximaal vijf pagina’s CV in het Nederlands, met minimaal twee referenties. WERKWIJZE SELECTIE Stap 1: CV’s worden beoordeeld op knock-outcriteria zoals opleiding, werkervaring en contractmanagement. Stap 2: De vijf best scorende kandidaten worden geselecteerd voor verdere beoordeling. Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de cv’s op relevante ervaring bij soortgelijke opdrachten en organisaties. Stap 4: Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin competenties worden getoetst. OVERIGE INFORMATIE - De opdracht wordt ingedeeld in functieschaal 11 volgens de geldende CAO voor inlenersbeloning. - Er wordt geen fee door het freelance platform in rekening gebracht. - De opdracht betreft een fulltime functie met werkdagen van maandag tot en met vrijdag en is hybride in te vullen. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), een Geheimhoudingsverklaring en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). - Indien personeel wordt ingezet, moet de opdrachtnemer geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt conform Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten hoger dan €400.000. PLANNING EN CONTACT - Vragen kunnen tot maandag 24 november 2025 09:00 uur worden ingediend. - Antwoorden op vragen worden op woensdag 26 november 2025 gepubliceerd. - Reacties op deze opdracht kunnen tot vrijdag 28 november 2025 09:00 uur worden ingediend. - De gesprekken vinden plaats op dinsdag 2 december 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.