Archiefmedewerker
- Overijssel
- Provincie Overijssel
- 50 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 90
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
15 september 2025
Einddatum
31 maart 2026
Reageren voor
6 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer die als archiefmedewerker aan de slag wil gaan met het beheer van het analoge archief van een provinciale organisatie in Nederland. Deze zzp opdracht biedt een mooie kans om jouw kennis en ervaring in archiefbeheer binnen een overheidscontext in te zetten en verder te ontwikkelen. JE TAKEN - Selecteren, bewerken en beschrijven van analoog archief met blijvende historische waarde. - Zorgdragen voor de overbrenging van analoge archieven naar een archiefbewaarplaats volgens de geldende wettelijke richtlijnen. - Bijhouden en muteren van het depotoverzicht, plaatsingslijsten en beschrijvende inventarissen van het analoge archief. - Gereedmaken van archieven en bijbehorende inventarissen voor overdracht aan de archiefbewaarplaats. - Regelmatig afstemmen en samenwerken met de Informatie- en archiefmanagement Specialist en de Provinciearchivaris. GEZOCHT PROFIEL - Je beschikt over minimaal mbo 4 werk- en denkniveau. - Je hebt een afgeronde opleiding SOD I/II, VVA of een gelijkwaardige opleiding, dit moet expliciet benoemd zijn in je cv. - Je hebt aantoonbare werkervaring als archiefmedewerker binnen een overheidsorganisatie in de afgelopen vijf jaar. - Je hebt minimaal twee jaar ervaring in het selecteren en beschrijven van analoge overheidsarchieven. - Ervaring binnen een provinciale organisatie met archiefbeheer is een pré. - Je kunt een concreet voorbeeld geven van je ervaring met archiefbeheer in je motivatie en cv. - Je bent nauwkeurig, hebt oog voor detail, beschikt over analytisch vermogen, bent pragmatisch en resultaatgericht. - Je bent in staat om je aan te passen aan veranderende omstandigheden. - Je hanteert een maximaal uurtarief van 90 euro exclusief btw, inclusief reiskosten. - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking met de opdrachtgever ontstaat. WERKWIJZE EN SELECTIE De opdrachtgever werkt volgens een strikte selectieprocedure waarbij eerst wordt beoordeeld of je cv voldoet aan de minimumeisen. Daarna vindt een beoordeling plaats op basis van je ervaring en motivatie. De tien best scorende kandidaten worden voorgedragen voor een selectiegesprek met de opdrachtgever. In dit gesprek wordt dieper ingegaan op je competenties en geschiktheid voor de opdracht. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het gevraagde profiel. PRAKTISCHE INFORMATIE - Het werk vindt plaats op het provinciehuis in Zwolle. - De werkdagen zijn in overleg, maar het gaat om maandag tot en met donderdag. - Hybride werken is niet mogelijk; de werkzaamheden vinden op locatie plaats. - De opdracht wordt uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - Er wordt een Geheimhoudingsverklaring gevraagd. - De opdracht kent een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven een bepaald bedrag. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina. Deze opdracht is een mooie kans voor freelancers die ervaring hebben met archiefbeheer binnen de overheid en die graag een bijdrage willen leveren aan het zorgvuldig bewaren en toegankelijk houden van waardevolle informatie binnen een provinciale organisatie. Met jouw inzet zorg je ervoor dat belangrijke documenten goed worden beheerd en bewaard voor toekomstig gebruik en onderzoek.