Freelance opdrachten

Allround medewerker Schulddienstverlening

  • Overijssel
  • Gemeente Zwolle
  • 20 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

16 oktober 2025

Opdrachtbeschrijving

Voor een interessante opdracht zoekt de opdrachtgever een ervaren allround schuldhulpverlener die zelfstandig en daadkrachtig aan de slag kan met schuldregelingen binnen een gemeentelijke omgeving. JE TAKEN - Inventariseren van schulden en berekenen van afloscapaciteit en het vrij te laten bedrag. - Schriftelijk contact onderhouden met schuldeisers en het opstarten van minnelijk traject. - Ondersteunen van schuldbemiddeling en onderhouden van nauwe contacten met schuldeisers. - Onderzoeken van dwangakkoorden bij onredelijke weigering van schuldeisers. - Voorbereiden van dossiers voor de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP). - Communiceren via telefonische spreekuren en e-mail met cliënten, schuldeisers en instanties. - Samenwerken binnen het team en bijdragen aan de ontwikkeling van het specialisme. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal mbo-niveau afgeronde opleiding. - Minimaal 4 jaar werkervaring als allround schuldhulpverlener bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar. - Minimaal 1 jaar ervaring met WSNP-verklaringen en dwangakkoorden. - Ervaring met klantvolgsysteem Allegro is een pré. - Bij voorkeur 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als schuldhulpverlener. - Ervaring met crisisinterventies is gewenst. - Je bent integer en gaat zorgvuldig om met gevoelige informatie. - Je bent zelfstandig en besluitvaardig in complexe dossiers. - Je werkt goed samen met collega’s en externe partijen. - Je hebt probleemoplossend vermogen en digitale vaardigheden. - Je bent stressbestendig en kunt goed omgaan met crisissituaties. WERKWIJZE EN SELECTIE De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Er mag geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking ontstaan. De selectie verloopt in meerdere stappen: - Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. - Stap 2: Vergelijkende beoordeling van cv’s op aanvullende criteria zoals ervaring met Allegro, jaren werkervaring en crisisinterventies. - Stap 3: Uitnodiging voor selectiegesprek voor de best scorende kandidaten. - Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. VOORWAARDEN - Inschrijver moet voldoen aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie ontstaat. - Maximaal 5 pagina’s CV in het Nederlands met minimaal 2 referenties. - Bereidheid tot het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een Geheimhoudingsverklaring. - De opdracht wordt uitgevoerd van maandag tot en met vrijdag, hybride werken is mogelijk. - De functie is ingedeeld in functieschaal 8 volgens de CAO van de opdrachtgever. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever hanteert een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven €400.000. - Vragen over de opdracht kunnen tot donderdag 9 oktober 2025 09:00 uur worden ingediend. - Reacties op deze opdracht kunnen tot vrijdag 16 oktober 2025 09:00 uur worden ingediend. - Gesprekken vinden plaats op maandag 20 oktober 2025. Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
sociale zaken, financiën, maatschappelijk werk, juridisch, overheid