Allround medewerker Burgerzaken
- Drenthe
- Gemeente Meppel
- Vandaag
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
32
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
5 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een uitdagende zzp opdracht binnen de publieke sector zoekt de opdrachtgever een ervaren allround medewerker burgerzaken die zowel frontoffice als backoffice werkzaamheden kan uitvoeren. JE TAKEN - Afhandelen van aangiften adreswijziging. - Verwerken van eerste inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland. - Behandelen en verwerken van aanvragen voor reisdocumenten en rijbewijzen. - Verstrekken van verzoeken en documenten aan burgers. - Beoordelen en verwerken van brondocumenten in de Basisregistratie Personen (BRP). - Aanvragen briefadressen beoordelen en verwerken. - Opmaken en verwerken van akten van de burgerlijke stand en latere vermeldingen. - Uitvoeren van administratieve werkzaamheden rondom huwelijken en partnerschapsregistraties. - Behandelen van aanvragen voor optie en naturalisatie op basis van de Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN). - Toepassen van relevante wet- en regelgeving zoals de Wet BRP, Burgerlijk Wetboek en Algemene wet bestuursrecht. GEZOCHT PROFIEL - Je voldoet aan de uitvoeringsvoorwaarde dat er geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking met de opdrachtgever ontstaat. - Je hebt minimaal mbo 4 niveau afgerond. - Je beschikt over een specifieke opleiding burgerzaken, dit moet duidelijk benoemd zijn in je cv. - Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als allround medewerker burgerzaken in de afgelopen 6 jaar. - Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in de backoffice burgerzaken als BRP-specialist en/of medewerker burgerlijke stand, dit moet expliciet in je cv staan. - Je hebt aantoonbare werkervaring aan de balie (frontoffice) burgerzaken. - Je hebt ervaring met het systeem i-burgerzaken, dit moet ook expliciet vermeld zijn in je cv. COMPETENTIES - Klantgerichtheid - Goede communicatieve vaardigheden - Empathisch vermogen - Goed kunnen luisteren - Samenwerken WERKWIJZE EN SELECTIE De opdrachtgever werkt met een selectieprocedure bestaande uit meerdere stappen. Eerst worden alle cv’s gescreend op de minimumeisen. Daarna volgt een vergelijking op basis van specifieke gunningscriteria waarbij ervaring en kennis zwaar wegen. De 10 best scorende kandidaten worden voorgelegd aan de opdrachtgever die vervolgens een selectiegesprek voert. Tijdens dit gesprek wordt getoetst op de genoemde competenties. OVER DE OPDRACHT De werkzaamheden vinden plaats binnen een team van professionals die zich richten op dienstverlening aan burgers. De werkzaamheden vinden plaats op locatie met vaste openingstijden, waarbij de balie geopend is op werkdagen van 08:15 tot 13:45 uur en op vrijdagavond van 17:00 tot 20:00 uur. Je werkt mee in een roulatieschema voor de avondopenstelling. Het is een functie met een hybride werkvorm, waarbij incidenteel thuiswerken mogelijk is, maar hoofdzakelijk op locatie gewerkt wordt. VOORWAARDEN - De opdracht wordt uitgevoerd zonder dat er een dienstbetrekking ontstaat. - Je dient een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te kunnen overleggen. - Een Integriteitsverklaring en geheimhoudingsverklaring zijn vereist. - Je moet ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en een uittreksel hiervan kunnen overleggen. - Je levert een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) aan. - Indien je personeel inzet, moet je geregistreerd zijn als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt volgens de Waadi. - Je werkt met eigen laptop, de opdrachtgever levert een mobiele telefoon (Android of iOS). PLANNING EN REACTIE - Vragen over de opdracht kunnen tot dinsdag 29 juli 2025, 09:00 uur ingediend worden. - Reacties op deze opdracht worden tot dinsdag 5 augustus 2025, 09:00 uur in behandeling genomen. - Gesprekken vinden plaats op dinsdag 12 augustus 2025. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.