Freelance opdrachten

Adviseur L&D-beleid

  • Nederland
  • Gemeente Zutphen
  • Gisteren

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

1 oktober 2025

Reageren voor

10 juli 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende opdracht bij de gemeente Zutphen. De opdracht bestaat uit het ontwikkelen van een strategisch basisdocument 'Naar een lerende organisatie' en een visuele QuickRead. Het doel is om een samenhangend en toekomstgericht verhaal te creëren dat de visie, ambitie en strategie van de gemeente Zutphen op leren en ontwikkelen beschrijft. JE TAKEN - Ontwikkelen van een strategisch basisdocument 'Naar een lerende organisatie'. - Creëren van een visuele QuickRead-versie van het document. - Schrijven en visualiseren van de visie, ambitie en strategie van de gemeente Zutphen op leren en ontwikkelen. - Samenwerken met het team P&O en andere sleutelspelers binnen de organisatie. - Begeleiden van het beleid door het besluitvormingsproces. - Regelmatige afstemming met sleutelfiguren om ervoor te zorgen dat het verhaal klopt en gedragen wordt. GEZOCHT PROFIEL - Je bent strategisch sterk en hebt gevoel voor taal, vorm en beeld. - Je hebt ervaring met L&O-beleid, organisatieontwikkeling of leren in (semi-)publieke organisaties. - Je bent creatief, hebt luistervermogen en kunt tot de essentie komen. - Je houdt van samenwerken, maar kunt ook zelfstandig werken. - Je bent beschikbaar vanaf uiterlijk 14 augustus 2025. - Je bent bereid minimaal één werkdag per week fysiek aanwezig te zijn op locatie bij gemeente Zutphen. - Je hebt een certificaat gericht op privacy en informatieveiligheid of bent bereid dit binnen één maand na start van de opdracht te behalen. RESULTATEN VAN DE OPDRACHT - Een strategisch basisdocument. - Een visuele QuickRead-versie (vorm in overleg). - Een korte presentatie of verhaallijn voor introductie bij management/directie en P&O adviseurs. PLANNING EN TIJDSINVESTERING - Totale inzet opdrachtnemer: 120 uur, exclusief 8 uur voor introductie aan managers en P&O. - Interne beschikbare uren voor samenwerking en afstemming: circa 120 uur. - Start van de opdracht: tussen 15 juli en 4 augustus 2025. - Geplande opleverdatum: uiterlijk 1 oktober 2025. - Gemiddelde inzet: 2 dagen per week tijdens de werkbare weken (rekening houdend met ca. 3 weken zomervakantie). - Bij onvoorziene omstandigheden is verlenging mogelijk tot uiterlijk 1 december 2025. - Planning en inzet worden bij aanvang in overleg afgestemd. REAGEREN OP DEZE OPDRACHT Ben je geïnteresseerd? Stuur dan een korte motivatie, je CV of portfolio, en een voorstel voor je aanpak. Ook hierin is de vorm vrij. We zijn benieuwd naar jouw ideeën, je visie op leren in organisaties en voorbeelden van werk waar jij trots op bent. KNOCK-OUTCRITERIA - Uiterlijk beschikbaar per 14 augustus 2025. - Aantoonbaar bereid om minimaal één werkdag per week (50% van de werktijd) fysiek aanwezig te zijn op locatie bij gemeente Zutphen. - Aantoonbaar in het bezit van een certificaat gericht op privacy en informatieveiligheid of bereid dit certificaat binnen één maand na start van de opdracht te behalen. GUNNINGSCRITERIA - Aantoonbare werkervaring als adviseur met het uitvoeren van opdrachten gericht op het ontwikkelen van strategisch L&O-beleid, organisatieontwikkeling of verandercommunicatie binnen een (semi-)overheidsorganisatie (40 punten). - Aantoonbare werkervaring met het opstellen van L&O-visie, opleidingsbeleid en/of leerhuis (60 punten). Benodigd aantal professionals: 1 BEWERKINGSSTAPPEN Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 / 11a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Is hybride werken mogelijk: Ja. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur. - Voor deze aanbesteding past de inschrijver SROI toe ter waarde van 1% (ZZP) of 2% (detacheringsbureau) indien de opdracht >75.000,- passeert. - Gemeente Zutphen hecht waarde aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. In dat kader is sociaal aanbesteden en daarmee Social Return onderdeel van het duurzame beleid. Social Return is een menukaart van 3 onderdelen: Sociale inkoop, maatschappelijke activiteiten en arbeidstoeleiding mogen ingezet worden als sociaal rendement (de beoordeling daarvan wordt gedaan door de SROI-adviseur van de gemeente Zutphen). Een combinatie van deze mogelijkheden voor de inzet van Social Return is ook toegestaan. De nadere invulling van de Social Return verplichting is binnen de beschreven mogelijkheden vrij en vindt altijd plaats in overleg met de adviseur SROI van de gemeente Zutphen. Binnen zeven kalenderdagen na definitieve gunning van de opdracht moet de opdrachtnemer contact opnemen met de adviseur SROI. Contactgegevens worden direct na gunning verstrekt. - De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 10 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kun je reageren.

Tags:
beleid, organisatieontwikkeling, HR, communicatie, overheid