Adviseur Inkoop en Contractmanagement / Contractmanager
- Nederland
- Gemeente Ede
- 80 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week
Niet opgegeven
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
Niet opgegeven
Reageren voor
25 augustus 2025
Opdrachtbeschrijving
Voor een interessante freelance opdracht binnen het sociaal domein zoekt de opdrachtgever een ervaren Adviseur Inkoop en Contractmanagement Jeugdwet. In deze rol lever je een belangrijke bijdrage aan de regionale samenwerking rondom jeugdhulp, waarbij je strategisch meedenkt over inkoop, contractmanagement en beleidsontwikkeling. DE OPDRACHT Je bent verantwoordelijk voor het beheren en optimaliseren van de regionale inkoopportfolio Jeugdwet. Je signaleert ontwikkelingen in de zorgmarkt en vertaalt deze naar kansen en bedreigingen voor de regio. Daarnaast adviseer je het regionale bestuur bij bestuurlijke escalaties met zorgaanbieders en voer je strategisch leveranciersmanagement uit. Je begeleidt inkooptrajecten, stelt inkoopstrategieën op en neemt deel aan regionale en bovenregionale werkgroepen. Ook monitor je de kwaliteit en tevredenheid van dienstverlening binnen inkoop en contractmanagement en stuur je bij waar nodig. JOUW PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde hbo bacheloropleiding. - Je beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop en contractmanagement, bij voorkeur binnen de Jeugdwet. - Je hebt minimaal 5 jaar ervaring binnen het sociaal domein. - Je bent goed bekend met het gemeentelijke domein en hebt ervaring met regionale samenwerkingen. - Je beschikt over strategisch inzicht, analytisch vermogen en politieke sensitiviteit. - Je bent communicatief sterk, resultaatgericht en kunt goed samenwerken. - Je bent flexibel en neemt initiatief. BELANGRIJKE VOORWAARDEN - Je werkt met je eigen laptop en mobiel (BYOD). - De uitvoering van de opdracht vindt plaats onder direct leiding en toezicht van de opdrachtgever. Hierdoor wordt niet voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet DBA. - Je CV is maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands en bevat minimaal 2 referenties. COMPETENTIES - Strategisch inzicht - Analytisch vermogen - Oordeelsvorming - Politiek-bestuurlijke sensitiviteit - Netwerken en relatiemanagement - Onderhandelen - Omgevingsbewustzijn - Projectmatig werken - Resultaatgerichtheid - Samenwerken - Communicatieve vaardigheden - Initiatief nemen - Visie ontwikkelen - Flexibiliteit WERKWIJZE SELECTIE De selectie bestaat uit meerdere stappen. Eerst wordt je CV beoordeeld op de minimumeisen. Vervolgens vindt een vergelijking plaats op basis van ervaring en vaardigheden. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek waarin je competenties worden getoetst. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit op het profiel. PRAKTISCHE INFORMATIE - De opdracht wordt uitgevoerd op werkdagen van maandag tot en met vrijdag. - Hybride werken is mogelijk. - De functie is ingedeeld in een functieschaal met een maximaal tarief van 110 euro per uur. - Er wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd. - De opdrachtgever brengt een fee van 1,90 euro per gewerkt uur in rekening. INTERESSE? Lijkt deze zzp opdracht jou op het lijf geschreven en voldoe je aan het profiel? Reageer dan via de link onderaan deze pagina. De reactietermijn sluit op maandag 25 augustus 2025 om 09.00 uur. Vragen kun je indienen tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De antwoorden worden op donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd. Met deze opdracht draag je bij aan een betere jeugdhulp in de regio en werk je mee aan een toekomstbestendig sociaal domein. Grijp deze kans om jouw expertise in te zetten op een uitdagende opdracht binnen een dynamische en maatschappelijke omgeving.