Freelance opdrachten

Adviseur Informatiemanagement KRW PPO ON

  • Arnhem (on-site)
  • Rijkswaterstaat
  • 3 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief ?

99.75

Uren per week ?

24

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

1 juni 2025

Einddatum

1 juni 2026

Reageren voor

19 mei 2025

Opdrachtbeschrijving

Opdrachtomschrijving De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen de richtlijnen van een lopend project. De focus ligt op het beheren van zowel digitale als analoge projectarchieven, zodat de juiste mensen toegang hebben tot de juiste documenten binnen een zo optimaal mogelijk document management systeem. Het doel is een projectarchief te realiseren dat voldoet aan de kwaliteitseisen van de opdrachtgever, inclusief ordening, waarderen en selecteren, en het toepassen van metadata. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het coachen van projectmedewerkers, zodat zij zich bewust zijn van hun taken en verantwoordelijkheden op het gebied van document informatie management (DIM) en deze adequaat uitvoeren. Hierdoor wordt de informatiehuishouding continu verbeterd. OVER DE OPDRACHT Binnen de organisatie werken we in multidisciplinaire teams volgens het Integraal Projectmanagement Model (IPM-team). De vijf disciplines binnen dit team zijn Projectmanagement, Projectbeheersing, Omgevingsmanagement, Technischmanagement en Contractmanagement. De discipline Projectbeheersing valt onder de verantwoordelijkheid van de manager Projectbeheersing. De opdracht omvat het beheer van de archivering in het document management systeem door projectmedewerkers. TAKEN - Het opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix. - Het verlenen en intrekken van autorisaties tot het gebruikte document management systeem. - Het maken van relevante standaardweergaven of standaard zoekvragen in het document management systeem naar behoefte van de medewerkers. - Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij hun taken met betrekking tot documentbeheer en archiefvorming zelfstandig en adequaat kunnen uitvoeren. - Het toevoegen, ordenen, waarderen en selecteren, en muteren van nieuwe (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur. - Het jaarlijks actueel houden van alle documenten die bij het beheren van het projectarchief horen. - Borgen van de overdracht van het projectarchief conform het vigerend Kaderinstrument. - Informatieverstrekking ten behoeve van projectverantwoording DIM. - Het melden van storingen aan Lokaal Functioneel Beheer (LFB), bijvoorbeeld de afdeling Informatievoorziening en beheer (IV-B). OVER DE KLANT De opdrachtgever is een uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken ze dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Ze beheren en ontwikkelen de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken ze aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. GEZOCHT PROFIEL - Minimaal HBO denk- en werkniveau met een afgeronde HBO opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of gelijkwaardig. - Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening, het gebruik van DIM gerelateerde ICT-middelen en het afstemmen met andere disciplines op het gebied van ICT en Informatiemanagement. - Meer dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met het inrichten van een Document Management Systeem (DMS) en begeleiden van organisaties in digitaal archiveren. - Ervaring met het opstellen van (afdelings-/projectspecifieke) jaarplannen, beleidsstukken en adviezen op het gebied van digitaal archiveren. - Ervaring met en kennis van kwaliteitsmanagement en het opstellen van kaderinstrumenten. WENSEN - Kennis van (grootschalige) projecten op infrastructureel of watermanagement gebied. - Kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIHR, Toepassingsmodel metadata). - Ervaring met het inrichten van recordmanagement in de M365 SharePoint applicatie. - De mate van het voldoen aan de genoemde competenties. COMPETENTIES - Analyseren / analytisch denkvermogen (verbanden kunnen leggen). - Dienstverlenende en klantgerichte instelling. - Hands-on mentaliteit (kunnen denken in mogelijkheden en werkbare oplossingen). - Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden, waaronder: rapportages en hulpmiddelen kunnen opstellen. - Didactische vaardigheden voor instrueren en begeleiden van gebruikers. - Luisteren (de vraag achter de vraag kunnen achterhalen). - Nauwkeurigheid. - Omgevingsbewustzijn (je weet wat er binnen de organisatie speelt). - Proactieve instelling. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur uiterlijk 19 mei 2025, voor 17.00 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. (GEEN ZZP INZET MOGELIJK!) Bandbreedte tarief: € 91,25 / € 99,75 Optie tot verlenging: Ja, 3 keer maximaal 12 maanden na afloop initiële opdracht. Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.

Tags:
informatiebeheer, documentmanagement, ICT, projectmanagement