Freelance opdrachten

Adviseur Informatiebeheer

  • Overijssel
  • Gemeente Kampen
  • 10 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week ?

36

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

11 september 2025

Opdrachtbeschrijving

De opdrachtgever is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is en zich inzet voor een leefomgeving waarin wonen, werken en verblijven goed samenkomen. Met ruim 55.000 inwoners en ongeveer 550 medewerkers werkt de organisatie aan een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Er wordt gewerkt aan grote maatschappelijke opgaven zoals kansrijke opgroei, versnelling van woningbouw, de energietransitie en duurzame landbouw. De organisatie groeit toe naar een volledig digitale werkomgeving en hoewel er al veel digitaal wordt gewerkt, wordt er nog zowel fysiek als digitaal gearchiveerd. De opdrachtgever wil deze transitie naar een volledig digitaal archief realiseren en zoekt een gedreven freelancer die als adviseur informatiebeheer deze verandering kan begeleiden en het informatiebeheer kan inrichten. JE TAKEN - Opstellen van een plan van aanpak om de organisatie volledig in control te krijgen bij de uitvoering van de archiefwet. - Ondersteunen en adviseren van de gebruikersorganisatie over digitaal en zaakgericht werken. - Beoordelen van selectie-, bewaar- en overbrengingstermijnen en zorgen voor de uitvoering hiervan samen met collega’s. - Verantwoordelijk zijn voor de inrichting van het archief conform wettelijke vereisten. - Ontwikkelen van werkwijzen en instructies voor collega’s over archiveren en sturen op de kwaliteit van het archief. - Controleren van het archief en initiëren van verbeteringen waar nodig. - Proactief signaleren van knelpunten in het informatie- en archiefbeheer en doorvoeren van noodzakelijke verbeteringen. - Coördineren van werkzaamheden en fungeren als sparringpartner voor collega’s op het gebied van informatiebeheer en archief. - Meewerken in projecten op het gebied van informatisering en fungeren als het eerste aanspreekpunt voor de gemeentearchivaris. GEZOCHT PROFIEL - Je hebt minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding. - Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur informatiebeheer bij een gemeente. - Je hebt ervaring met de transitie van archiefbeheer naar een digitale omgeving. - Je hebt aantoonbare ervaring met zaaksystemen bij een overheidsinstelling. Daarnaast is ervaring met het opstellen van strategieën op het gebied van informatiebeheer en minimaal 4 jaar ervaring als adviseur informatiebeheer een pré. COMPETENTIES - Analytisch vermogen - Goede communicatieve vaardigheden - Klantgerichtheid - Dienstverlenende instelling WERKWIJZE SELECTIE Stap 1: Beoordeling van cv’s op minimumeisen. Alleen kandidaten die voldoen aan de vereisten worden geselecteerd voor de volgende stap. Stap 2: Selectie van 3 cv’s die het beste scoren op gunningscriteria. Bij gelijke scores is het uurtarief doorslaggevend. Stap 3: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv’s op relevante werkervaring en nodigt de beste kandidaten uit voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten moeten op alle competenties minimaal een voldoende scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aansluit bij het profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd over de uitkomst. OVERIGE INFORMATIE - De functie valt onder functieschaal 10 en is verbonden aan de relevante CAO voor inlenersbeloning. - Er wordt hybride gewerkt, werkdagen in overleg. - De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), Integriteitsverklaring, Uittreksel Handelsregister (KvK) en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA). - Indien je personeel ter beschikking stelt, moet je geregistreerd staan volgens de Waadi. - Er geldt een Social Return (SROI) verplichting bij opdrachten boven €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. CV EISEN - Maximaal 5 pagina’s - Opgesteld in het Nederlands - Minimaal 2 referenties PLANNING - Reactietermijn tot donderdag 15 september 2025 09:00 - Gesprekken gepland op donderdag 18 september 2025 09:00 - Kandidaten ontvangen uiterlijk dinsdag 16 september bericht over uitnodiging Lijkt deze zzp opdracht je wat en voldoe je aan het profiel? Reageer dan via de link onderaan deze pagina.

Tags:
overheid, informatiebeheer, archiefbeheer, beleid, projectmanagement