Freelance opdrachten

Adviseur eHRM

  • Nederland
  • Gemeente Berkelland
  • 59 dagen geleden

Dienstverband

Contract

Uurtarief

Niet opgegeven

Uren per week

Niet opgegeven

Totaalbudget

Niet opgegeven

Startdatum

Niet opgegeven

Einddatum

Niet opgegeven

Reageren voor

27 mei 2025

Opdrachtbeschrijving

Gemeente Berkelland is groen en omringd door een landelijke omgeving met veel buitengebieden en uitgestrekte weilanden. Hier kun je fijn wonen en werken! De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende ZZP opdracht binnen de gemeente Berkelland. Je krijgt veel vrijheid, kunt jezelf volop ontwikkelen, maakt maatschappelijke impact en werkt samen met nuchtere en gezellige collega's. Je kunt zo aanschuiven in het bedrijfsrestaurant. Wat wil je nog meer? Bij de opdrachtgever ervaar je ruimte en maak je maatschappelijke impact. Jouw werk doet ertoe. Je zorgt voor inwoners en ondernemers, voor de natuur en voor de omgeving. Je krijgt veel vrijheid omdat de opdrachtgever gelooft dat je alleen het beste uit jezelf kunt halen als je privé- en werkleven in balans zijn. De opdrachtgever gelooft in eigenaarschap, hier heb je écht zelf de regie. Dat maakt iedere functie nog leuker! Even rustig bellen in een belcel of focusruimte, of juist samen met een team bij elkaar zitten: de opdrachtgever zorgt voor een fijne werkplek. Betrokken, behulpzaam én bescheiden: dat zijn de mensen die bij de opdrachtgever werken. Je voelt meteen de informele werksfeer en er is altijd tijd voor gezelligheid. OPDRACHT Binnen deze opdracht ligt de focus op het inventariseren en omschrijven van de behoefte binnen de gemeente Berkelland voor het digitaliseren van HR-processen (eHRM). Je brengt de zaken die lopen voor het Horizontaal Toezicht in kaart en pakt deze op. Je inventariseert welk periodiek proces er moet komen voor het bijwerken van Amando voor PSA en FA. Je ondersteunt bij de formatieplanning. De inrichting en onderhoud ligt bij de interne collega. Je gaat aan de slag met het uitzoeken van diverse salarisonderdelen. Je bent in gesprek met interne stakeholders bij het inventariseren van processen/opdrachten en adviseert over hoe de processen ingericht worden. Je inventariseert en brengt het proces in kaart voor de volgende opdrachten. Je komt tot een volledige procesomschrijving die gebouwd kan worden in Youforce. Het bouwen en onderhouden van de processen ligt bij de interne medewerkers. JE TAKEN - Het proces van einde termijn commissieleden - Het proces voor raadsleden - Het proces voor einde termijn raadleden - Het proces voor wethouders - Het proces voor einde termijn wethouders - Het proces voor burgermeesters - Het proces voor einde termijn burgermeesters - Het proces voor ontslag overig BABS - Het proces voor stagiairs/WEP - Het proces voor indienen of stoppen nevenwerkzaamheden - Het proces voor wijziging of einde inhuur Je inventariseert het proces - Voor overige kosten - Voor stopzetten van verlof brengt in kaart en welke verloofsoorten een proces gemaakt moet worden - Voor vrijwilligers - Voor wijzigen 360-graden procedure (5 en 9 maanden) In opdracht van de functioneel beheerders ondersteun je bij het bouwen, testen en onderhouden van processen. Je geeft periodiek updates over de lopende en afrondende processen bij de ODA en Fijnder. VEREISTEN - Een aantoonbare afgeronde hbo HR opleiding - Uiterlijk beschikbaar per 9 juni 2025 voor 8 tot 12 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als hr of personeelsadviseur - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente - Een maximum uurtarief van € 103,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer, fee Flextender en alle overige kosten - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met youforce en digitalisering van werkprocessen (eHRM) SELECTIECRITERIA TE BEOORDELEN DOOR FLEXTENDER - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van een eHRM systeem (25 punten) - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met youforce (50 punten) - Aantoonbare afgeronde cursus youforce en functioneel beheer (25 punten) Competenties - Samenwerken - Doortastend - Analytisch - Communicatief vaardig - Behendig met digitaliseren van processen BEOORDELING Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. FEE FLEXTENDER Flextender brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr. PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 28 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). MEER INFORMATIE Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 23 mei 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 26 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 27 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Bekijk externe opdracht
Tags:
HR, digitalisering, gemeente, administratie