Adviseur dienstverlening en DIV
- Overijssel
- Gemeente Heerde
- 64 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief
Niet opgegeven
Uren per week ?
28
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
Niet opgegeven
Einddatum
31 december 2025
Reageren voor
28 mei 2025
Opdrachtbeschrijving
De opdrachtgever zoekt een gedreven freelancer voor een uitdagende opdracht in de gemeente Heerde. De gemeente Heerde is een kleine, hechte gemeenschap waarin samenwerking en werkplezier centraal staan. Met ongeveer 215 medewerkers verdeeld over 5 afdelingen, streeft de gemeente naar een omgevingsbewuste en ondernemende organisatie. De lijnen zijn kort en de betrokkenheid is groot, waardoor je je snel thuis zult voelen. OPDRACHT Wat houdt de functie in? - Zelfstandig geef je uitvoering aan de opmaak van de jaarlijkse evaluatie van de servicenormen 2024. - Je bereidt de bijstelling van de servicenormen voor het college voor. - Je coördineert het onderzoek naar de telefonische dienstverlening 2025. - Je evalueert de uitvoering van onze enquêtes naar de inkomende telefoongesprekken. - Je richt de monitor en het bijbehorende proces voor de inkomende telefoongesprekken in. - Je coördineert en adviseert over de inrichting van de kennisbank in ons nieuw zaaksysteem. - De Rekenkamer van Heerde heeft een onderzoek uitgevoerd naar de dienstverlening. Je coördineert en geeft uitvoering aan de acties zoals benoemd in het plan van aanpak. - Je adviseert en ondersteunt bij het ontwikkelen van een H2O dienstverleningsvisie binnen het samenwerkingsverband H2O (Hattem, Heerde en Oldebroek). - Je neemt plaats in de werkgroep ontwikkeling DIV proces. Jouw ervaring kunnen we goed gebruiken bij de ontwikkeling van dit DIV proces en de daaruit voortkomende gewijzigde taken en functieprofielen. - Samen met de senior medewerker van het KCC ben je aanspreekpunt en vraagbaak voor complexe aangeboden registraties en vragen op het gebied van zaakgericht werken. - Je draagt actief bij aan de profilering en positionering van het DIV-team (zijnde de DIV collega’s binnen de teams Publiekscentrum en Informatiemanagement). - Voor de DIV collega’s binnen het Publiekscentrum ben jij het 1e aanspreekpunt. - Bij afwezigheid van de senior medewerker KCC ben jij het 1e aanspreekpunt van het team Publiekscentrum. - Bij piekmomenten controleer je zo nodig de registraties van de DIV-medewerkers. - Bij piekmomenten registreer, routeer en archiveer je digitale en analoge informatie. - Je bent de verbindende schakel tussen de collega’s van het Publiekscentrum en de collega’s binnen het team Informatiemanagement. VEREISTEN - Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag. - Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding. - Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van dienstverlening en/of DIV/Informatiebeheer. - Minimaal 23 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur dienstverlening. SELECTIECRITERIA - Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt of coördinator (25 punten). - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als DIV-medewerker binnen een gemeentelijke instelling (25 punten). - Aantoonbare werkervaring met een zaaksysteem (20 punten). - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als DIV-medewerker (30 punten). COMPETENTIES - Je bent communicatief sterk en beschikt over politieke sensitiviteit. - Je bent resultaatgericht en kan prima samenwerken. - Je hebt ervaring in een coördinerende rol en behoudt het overzicht. - Je toont een prettige balans tussen standvastigheid en flexibiliteit. - Je hebt oog voor de gemeentelijke diversiteit voor wat betreft de informatiebehoefte binnen de verschillende onderdelen. BEHANDELING VAN SOLLICITATIES Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. Stap 2: Selectie 5 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. FUNCTIESCHAAL Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8-10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. BENODIGD AANTAL PROFESSIONALS 1. CV-EISEN Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. WERKDAGEN De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja/nee PLANNING De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 juni 2025 vanaf 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. OVERIGE INFORMATIE - De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. - De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. - Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). - Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 21 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 22 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 28 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.