2x Senior Werkplekadviseur "Facilitair" (18 uur per project)
- Utrecht (on-site)
- Rijkswaterstaat
- 3 dagen geleden
Dienstverband
Contract
Uurtarief ?
€ 114.25
Uren per week ?
18
Totaalbudget
Niet opgegeven
Startdatum
1 juli 2025
Einddatum
1 juli 2026
Reageren voor
19 juni 2025
Opdrachtbeschrijving
Als Senior Werkplekadviseur draag je bij als ‘partner in Business’ aan complexe ontwikkelings- en veranderprocessen in de rol van adviseur binnen Masterplanprojecten, Aansluittrajecten en DANkaanvragen (dienstverlening aan nieuwe klanten). Jouw werkpakket betreft de werkplekadvisering / Rijkswerkplekomgeving binnen deze projecten. De gedreven Senior Werkplekadviseur levert een bijdrage aan het deelproject Facilitair binnen meerdere Masterplannen, waarbij de adviesrol voorop staat en je samen met anderen de kennis borgt in de organisatie. Dit doe je in samenwerking met de collega’s van de afdelingen Facility Management, Vastgoed en Beheer Relatiemanagement. CONTEXT De opdrachtgever is een van de vier landelijke facilitaire Concern Dienstverleners (CDV) in het kader van het rijksbrede programma Compacte Rijksdienst. Samen met andere CDV’s wordt er één basispakket ontwikkeld met facilitaire producten en diensten met een gelijke kostprijsopbouw en met dezelfde klantbenadering. Het streven is dat alle rijkskantoren zijn gekoppeld aan een van de vier CDV's. De komende jaren vinden binnen de Rijksoverheid diverse huisvestingsbewegingen plaats, waarbij verschillende rijksonderdelen zullen worden gehuisvest op andere locaties. RESULTAAT OPDRACHT Hierbij dient de werkplekadviseur in samenwerking met de projectmanagers van de CDV en de projectleiders van FM de volgende producten en resultaten op te leveren: - Stelt de organisatiescan op (gebaseerd op de huisvestingsbehoefte van de gebruikers en andere klanten) in overleg met het cluster Vastgoed. - Stelt het PvE Faciliteiten op (in samenspraak met het RVB en de ICT dienstverlener) met betrekking tot inrichting en meubilair op basis van kader rijkskantoor en RPDC. - Beoordeelt het ontwerp van de architect op functionaliteit voor de gebruikers. - Stelt de uitgangspunten op en beoordeelt het inrichtingsontwerp. - Levert input om het hybride werken in de toekomstige werkomgeving (inclusief sociale cohesie) samen met de gebruikers vorm te geven en zorgt voor de aansluiting met de toekomstige werkomgeving. - Geeft advies over een passende werkomgeving waarbij aandacht wordt besteed aan aspecten zoals beleving, kleurgebruik, geluid, circulair meubilair, nudging en past nieuwe mogelijkheden in inrichting toe. - Stemt af met projectmanager CDV en projectleiders over overkoepelende zaken. - Zorgt ervoor dat de opgebouwde kennis in de projecten wordt verankerd in de staande organisatie ten aanzien van werkplekadvisering / inrichting conform FWR. - Hands-on meedraaien in de Masterplanprojecten, aansluittrajecten en grotere klantvragen (DANK). - Kan gebruikersbegeleiding toepassen. - Kan inrichtingsplattegronden en vlekkenplannen maken. Kortom: kan de functionele huisvestingseisen vertalen naar de werkplekinrichting op basis van FWR. De werkplekadvisering heeft een extra dimensie gekregen door de veranderingen in het werkproces en de werkomgeving ten gevolge van het hybride werken. Het is belangrijk dat de werkplekadviseur hier rekening mee houdt in de advisering en op zoek gaat naar de kansen en mogelijkheden binnen de geldende kaders. EISEN - Minimaal een afgeronde HBO-studie, bijvoorbeeld in de richting van Facility management. - Minimaal 2 referentieprojecten binnen een (semi)overheidsorganisatie waarbij gebruikersbegeleiding succesvol is toegepast. WENSEN - Kennis van en ervaring in de rol van werkplekadviseur binnen de (semi)overheid. - Kennis van en ervaring met het toepassen van de Rijksbrede kaders: Fysieke Werkomgeving Rijk (FWR), Rijks ProductDienstCatalogus Facilitair, en Tijd Plaats Apparaat onafhankelijk werken (TPAW), of Activiteitgericht werken. - Kennis van en ervaring met het vertalen van gebruikerswensen naar uitgangspunten en inrichtingsplannen waarbij je kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van werkplekinrichting en beleving toepast. - Kennis van en ervaring met het samenwerken in een masterplanproject binnen de (semi)overheid in de rol van werkplekadviseur. ARBEIDSVOORWAARDEN Interesse? Stuur uiterlijk 19 juni 2025, voor 17.00 uur je recente CV in Word + onderbouwing van de eisen en wensen (als voorblad) en je all-in uurtarief excl. BTW. Bandbreedte tarief: € 96.- /€ 114,25. Optie tot verlenging: ja, max 1 maal max 12 maanden, uiterste datum 30-06-2027. Prognose aantal uur: 2 opdrachten van elk 18 uur per week. BIJZONDERHEDEN AVG - Geen foto. - Geen persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. - Geen leveranciersgegevens mogen zichtbaar zijn op het format. Lijkt deze freelance opdracht je wat en voldoe je aan de eisen? Reageer dan direct via de link onderaan deze pagina.